۰ نفر

آغاز به کار کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۵
کد خبر: 223140
آغاز به کار کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی و تعیین سیاستگذاری برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سال آینده میلادی، اندونزی میزبان بازی‌های آسیایی است که همزمان در شهرهای جاکارتا، پالم‌بانگ و چند حومه این دو شهر برگزار می‌شود.

در همین راستا و در فاصله حدود یک سال مانده به آغاز این بازی‌ها، کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی و تعیین سیاستگذاری برای چگونگی حضور در بازی‌ها را در دستور کار قرار داده است.

قرار است هفته آینده در نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک که با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاون وی در حوزه ورزش قهرمانی برگزار می‌شود، سیاستگذاری کلی برای چگونگی اعزام کاروان برای اندونزی مشخص شود.

به گفته اصغر رحیمی رئیس کمیته نظارت بر تیم‌های ملی، آنچه مسلم است با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و مسافت ایران تا اندونزی، مدال‌آوری یکی از شروط اصلی و اولیه در تشکیل کاروان اعزامی خواهد بود؛ ضمن اینکه ورزشکاران و رشته‌هایی که در کسب نتیجه لازم و مطلوب در بازی‌های داخل سالن آسیا (عشق‌آباد) موفق نبوده‌اند، نمی‌توانند مدعی حضور در این بازی‌ها باشند.

بازی‌های آسیایی اندونزی در ۴۰ رشته ورزشی، ۶۷ بخش و ۴۷۲ ماده برگزار می‌شود.

بعد از المپیک، بازی‌های آسیایی که به صورت چهار سال یکبار برگزار می‌شود، مهمترین رویداد به حساب می‌آید که کاروان بزرگ ایران در آن نماینده خواهد داشت.

دوره پیش این بازی‌ها در کره جنوبی برگزار شد.