۰ نفر

گران‌ترین قهرمانان المپیک +تصاویر

۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۰
کد خبر: 141542
گران‌ترین قهرمانان المپیک +تصاویر

قهرمانان برجسته‌ی المپیک برای هر مدالی که به‌دست می‌آورند پاداش خوبی می‌گیرند، کمیته‌ی المپیک ایالات متحده‌ی امریکا به ازای هر مدال طلا ۲۵ هزار دلار، هر مدال نقره ۱۵ هزار دلار و هر مدال برنز ۱۰ هزار دلار پرداخت می‌کند.

یوسین بولت و سرنا ویلیامز با شهرت جهانی‌شان قراردادهای چند میلیون دلاری با اسپانسرهای مختلف دارند. در این مطلب مبلغ دریافتی قهرمانان محبوب‌تان در المپیک ۲۰۱۶ را مطالعه کنید.

مبلغ قراردادی مایکل فلپس: ۱۲ میلیون دلار

گران‌ترین قهرمانان المپیک

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، کسب ۲۵ مدال المپیک در مجموع، فلپس را به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ تبدیل کرده است.

او تا ۲۰۱۴ نماینده‌ی اسپیدو بود و به‌خاطر ۸ مدال طلایی که در پکن به‌دست آورد ۱ میلیون دلار از این شرکت پاداش دریافت کرد. از آن پس همکاری‌اش را با آکوآ اسفیر به ازای مبلغی نامشخص آغاز کرد.

در ۲۰۱۵، به استناد روزنامه‌ی بالتیمور سان، اسپانسرهای او شامل آندر آرمر، امگا، مستر اسپا، هدفون‌های سول ریپابلیک و ۸۰۰razors.com بوده‌است.

عایدی‌های قراردادی او عمدتا مخفی نگه‌داشته می‌شد، ولی وب‌سایت د ریچست، که به پوشش درآمدهای سلبریتی‌ها می‌پردازد، تخمین زده‌است که فلپس از اسپانسرشیب ۱۲ میلیون دلار در ۲۰۱۳؛ ۷ میلیون دلار در ۲۰۰۹؛ و ۶.۱ میلیون دلار در ۲۰۰۸ به‌دست آورده است. این مبالغ قراردادی، به همراه پاداش‌های مسابقاتی او، ارزش خالصی برابر با ۵۵ میلیون دلار برای فلپس به همراه داشته‌است.

مبلغ قراردادی سرنا ویلیامز: ۲۰ میلیون دلار

گران‌ترین قهرمانان المپیک

ورزشکار شماره ۱ جهان از نظر هیات تنیس بانوان، ۴ مدال طلای المپیک به‌همراه ۷۱ عنوان انفرادی، ۲۳ عنوان دونفره و ۲ عنوان مشترک دونفره دارد.

به گزارش فوربس، موفقیت شگفت‌آور او در زمین بازی قراردادهای سلبریتی بسیاری برای او به ارمغان آورده‌است، از جمله نایک، ویلسون، بیتس، خطوط هوایی دلتا، ‌ای بی‌ام و غیره.

به استناد مجله‌ی وال استریت، ویلیامز در ۲۰۰۳ قرارداد ۵ ساله‌ای به مبلغ تخمینی ۴۰ میلیون دلار با نایک بست. این ستاره‌ی تنیس از آن به‌بعد، معاملات چندگانه‌ای با این شرکت داشت و حتی مجموعه‌ی خودش را برای این برند به بازار عرضه کرد.

فوربس مبالغ قراردادی دریافت‌شده‌ی ویلیامز را بین ژوئن ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۶ معادل ۲۰ میلیون دلار برآورد کرده‌است. ارزش خالص او ۱۶۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌است.

مبلغ قراردادی یوسین بولت: ۳۰ میلیون دلار

گران‌ترین قهرمانان المپیک

یوسین بولت، با ۶ مدال طلا، پرافتخارترین قهرمان دو المپیک است. دستاوردهای استثنائی این سوپراستار جامائیکائی او را به ارزش خالص ۶۰ میلیون دلار رساند.

به گزارش روییترز، پوما، بزرگ‌ترین اسپانسر او، از ۲۰۰۳ به حمایت از او پرداخته‌است، و در ۲۰۱۳ قراردادی به ارزش تقریبی سالانه ۱۰ میلیون دلار با او امضا کرد به این منظور که بولت در المپیک ۲۰۱۶ ریو همراه با این شرکت باقی بماند. انتظار می‌رود بولت با دریافت سالانه ۴ میلیون دلار پس از بازنشستگی‌اش به عنوان سفیر یک برند به فعالیت ادامه دهد.

دیگر اسپانسرها عبارتند از هوبولت و ویرجین مدیا، و پیش‌تر با گاتوراد، ویزا، نیسان، کام‌کست و سامسونگ نیز همراه بوده‌است. به گزارش فوربس، در سال منتهی به ژوئن ۲۰۱۶، مبلغ قراردادی بولت ۳۰ میلیون دلار برای‌اش به همراه داشت. بولت در ۲۰۱۴، از طریق اسپانسرها ۲۳ میلیون دلار به‌دست آورد.

مبلغ قراردادی رافائل نادال: ۳۲ میلیون دلار

گران‌ترین قهرمانان المپیک

در ۲۰۰۸، رافائل نادال تنیسور حرفه‌ای اسپانیایی، برنده‌ی طلای المپیک در بخش انفرادی، مسابقات تنیس آزاد فرانسه و ویمبلدون شد. از آن تاریخ به بعد، او مشغول درو کردن جوایز مسابقات اصلی شد، از آن جمله می‌توان به مسابقات تنیس آزاد امریکا و تنیس آزاد فرانسه در ۲۰۱۳، و مسابقه‌ی آزاد فرانسه ۲۰۱۴ اشاره کرد.

به استناد وب‌سایت ارزش خالص سلبریتی‌ها، ارزش خالص نادال ۴۰ میلیون دلار برآورد شده‌است. به گزارش فوربس، بین ژوئن ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۶، نادال از قرارداد با اسپانسرهایی مانند نایک، بابولت و کیا ۳۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

به استناد مجله‌ی صنعت تنیس، بولت در ۲۰۰۷، قراردادش با بابولت را به مدت ۱۰ سال، و کیا قرارداد او را در ۲۰۱۵ به مدت ۵ سال دیگر تمدید کرد.

مبلغ قراردادی کوین دورانت: ۳۶ میلیون دلار

گران‌ترین قهرمانان المپیک

کوین دورانت بازیکن فوروارد تیم گلدن استیت واریرز در رتبه‌ی ۷۹ امتیازآورری یک فصل عادی در تاریخ ان بی‌ای قراردارد. او افتخارات متعددی کسب کرده است، از آن جمله قهرمان سال بسکتبال امریکا ۲۰۱۰ و ارزشمندترین بازیکن ۲۰۱۰ مسابقات جهانی فدارسیون بین‌المللی بسکتبال. او هم‌چنین به‌عنوان عضوی از تیم المپیک بسکتبال مردان امریکا ۲۰۱۲ به مدال طلا رسید.

به استناد فوربس، مبلغ کل قراردادهای دورانت ۳۶ میلیون دلار در سال منتهی به ژوئن ۲۰۱۶ برآورده شده‌است. دورانت در ۲۰۱۴ یک تمدید قرارداد ۱۰ ساله به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضاء کرد. او با نف، پانینی امریکا و گروه بین‌المللی بانکداری اسپانیا قراردادهای اسپانسرشیب دارد و با گاتوراد، سونیک، بیتس بای دری و بیمه‌ی خانواده‌ی امریکا همکاری می‌کند.

فعالیت به‌عنوان ورزشکاری که بیش‌ترین مبالغ پرداختی را در المپیک ۲۰۱۶ دارد، ارزش خالص دورانت ۱۲۰ میلیون دلار است. علاوه بر امضای قرارداد با گلدن استیت واریرز، آینده‌ی او به‌میزان زیادی از قراردادهای اسپانسرشیب او تأمین شده‌است، که به استناد وب‌سایت د ریچست، در ۲۰۱۵ مبلغ ۳۵ میلیون دلار به‌دست آورده‌است.