۰ نفر

آیا می توان رابطه با دوست حسود را حفظ کرد؟ / چطور با آدم حسود رفتار کنیم؟

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۳۶
کد خبر: 682255
آیا می توان رابطه با دوست حسود را حفظ کرد؟ / چطور با آدم حسود رفتار کنیم؟

برخورد با دوستان حسود احساس خوبی به همراه ندارد. نظرات و عدم حمایت آنها به مرور زمان بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر رفاقت برای شما مهم است، از به رسمیت شناختن دوست حسود اجتناب کنید و به جای آن یک گفتگوی بی ریا و صادقانه داشته باشید تا از یک دوستی سمی جلوگیری شود. رویارویی و مقابله می تواند منجر به درگیری شود، اما نادیده گرفتن رفتار شخصی که حسادت می ورزد می تواند آسیب طولانی مدتی به رابطه شما وارد کند. برای کمک به حفظ دوستی خود، "جیمز توماس" متخصص روابط نکات مهمی را درباره نحوه برخورد با دوستان حسود به اشتراک گذاشته است…

1. صادق باشید

شاید عاقلانه باشد که به دوست حسود خود کمک کنید تا مسائل را از دیدگاه شما بفهمد. از دیدگاه آنها زندگی شما می تواند "عالی" به نظر برسد. مبارزات و همچنین دستاوردهای خود را با او به اشتراک بگذارید و همیشه گوش شنوا داشته باشید. با نشان دادن شفقت، فضای امنی برای آنها فراهم می کنید تا احساسات واقعی خود را بپذیرند. این روند کندتر از رویارویی کامل است، اما می تواند راهی به سوی مکاشفه باشد و دوست حسود شما با حس خود رو به رو شده و آن را از بین ببرد.

نحوه برخورد با دوست حسود

2. از درگیری بپرهیزید

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید رفتار دیگران را کنترل کنید اما کنترل خودتان را در دست دارید. اگر دوست حسود شما حالت تدافعی پیدا کرد، سعی کنید به او ضربه ای وارد نکنید. در عوض آرام باشید و  ریشه حسادت را پیدا کنید. حسادت اغلب نتیجه ناامنی های عمیقی است که هیچ ربطی به شما ندارد. پیدا کردن دلیل اصلی حسادت از تفکر بیش از اندازه به شما و حرکاتتان جلوگیری کرده و دوست حسود شما به مرور کنترل احساسات خود را به دست می گیرد.

3. فضا ایجاد کنید

اگر میان شما و دوستتان تنشی به وجود آمده و مقابله با این وضعیت دشوار شده ، ممکن است عاقلانه باشد که مدتی از دوست حسود خود جدا شوید. استراحت کردن به هر دوی شما کمک می کند تا همه چیز را در نظر بگیرید و به دوستتان اجازه دهید ریشه دوستی با شما را به خود یادآوری کند. گاهی اوقات دوستان ممکن است پیوندها را بدیهی بدانند و تصویر بزرگتر رفتار و اعمال خود را درک نکنند.

4. موضوع را نادیده نگیرید

اگر در ارتباط با اشخاص حسود مشکل را نادیده بگیرید، در نهایت با مشکلات بدتری مواجه خواهید شد. تظاهر به اینکه دوستتان حسادت نمی کند، این احساس را تشدید می کند و به مرور زمان باعث رنجش شما از او می شود. شما دوست حسود خود را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید، بنابراین وقتی زمان مناسب برای مقابله با این موقعیت است، فقط یک نفس عمیق بکشید. اگر دوستی شما برایتان مهم است، دست به کار شوید.

5. به دیدگاه آنها نگاه کنید

رفتار حسادت آمیز باعث می شود که دوست حسود شما به شدت انتقاد کند و بین شما دو نفر فاصله ایجاد کند. قبل از اینکه ناراحت شوید سعی کنید مسائل را از دید آنها ببینید. با دیدن موقعیت از چشمان این مدل اشخاص در مورد حرکت بعدی تصمیم بگیرید. ممکن است متوجه شوید که بدون قصد لاف می زنید یا دوستتان در آن زمینه خاص از زندگی احساس ناامنی دارد.

6. به او زمان بدهید

هنگامی که با دوست حسود خود گفتگوی بی ریا و صادقانه انجام دادید، یک قدم به عقب بردارید. در این شرایط احساسات افزایش می یابد و دوستتان نسبت به شما زمان بیشتری نیاز دارد تا حسادت خود را کنار بگذارد و روال عادی را پیش گیرد. این فضا و جای خالی شما به آنها کمک می کند تا احساسات خود را بررسی و آن را هضم کنند. پس از گذشت زمان، حال این دوست حسود شماست که امیدوار است زودتر فاصله از میان برود و دوباره بتواند پیوند دوستی را با شما برقرار سازد و رابطه دوستانه را به شرایط عادی برگرداند.

7. به دوست خود توجه کنید

اشخاص حسود مانند کودکان هستند؛آنها نیاز دارند برایشان زمان بگذارید و توجه کنید. با زمان دادن به دوست حسود خود و با یادآوری ویژگی‌های مثبت و ماهیت دوستی‌تان، کمک می‌کنید تا اتفاقات منفی گذشته از یاد برود. 

حسادت ریشه در اعتماد به نفس پایین دارد، بنابراین اگر دوست حسود شما بتواند این اعتماد به نفس خود را تقویت کنند، شما در مسیر درستی قرار می گیرید. 

همیشه با نصیحت ها و تعریف های خود از او صادق باشید و بهترین حس خود را نسبت به او در دل داشته باشید تا دوست حسود شما دیگر شخصی سمی نباشد و همانطور که برایتان عزیز است مفید نیز باشد.