۰ نفر

رییس هیات عامل ایمیدرو در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه ایران متافو:

حضور چشمگیر شرکت‌های خارجی به‌رغم افزایش تحریم‌ها/ هدف تبادل تکنولوژی و دانش‌های روز است

۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
کد خبر: 398117
حضور چشمگیر شرکت‌های خارجی به‌رغم افزایش تحریم‌ها/ هدف تبادل تکنولوژی و دانش‌های روز است

خداداد غریب‌پور، رییس هیات عامل ایمیدرو در افتتاحیه نمایشگاه ایران متافو ۹۸در اهمیت این نمایشگاه گفت: نمایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است که بیش از ۸۰شرکت خارجی در آن حضور یافته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، غریب‌پور افزود: در این نمایشگاه مساله انتقال دانش و تامین مواد اولیه از سوی شرکت‌های خارجی مورد توجه است.

وی درباره حضور شرکت‌های داخلی عنوان کرد: از شرکت‌های معدنی تا شرکت‌های فلزی اعم از آهن و غیرآهنی‌ها حضور یافته‌اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در این نمایشگاه هم مباحث معدنی، هم فرآوری محصول و هم تکنولوژی‌های جانبی مطرح است؛ نمایشگاه جامعی که دارای تاییدهای بین‌المللی نیز هست. 

وی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم در نمایشگاه سال جاری این است که علیرغم همه تحریم‌ها شاهد رشد حضور شرکت‌های خارجی هم بوده‌ایم که موفقیت بزرگی برای این نمایشگاه است.

غریب‌پور درباره اهداف شانزدهمین نمایشگاه ایران متافو توضیح داد: این نمایشگاه هم می‌تواند منجر به انتقال تکنولوژی شود و هم موضوع بومی سازی و ساخت داخل در کنار مساله استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مطرح می‌شود، به این مفهوم که فناوری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی شرکت‌ها که در این مکان مورد مبادله قرار می‌گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین در رابطه با اتاق فکر معدن عنوان کرد: قرار است در اتاق فکر معدن در حوزه معدن و صنایع معدنی مسائل و معضلات را مورد بررسی قرار داده و گاهی بر روی نقاط قوت تمرکز کنیم و تصمیمات مطرح شده به صورت مستقیم به وزیر انتقال داده می‌شود.