۰ نفر

آمار مرگ و میر کرونایی آمریکا از ۱ میلیون نفر عبور کرد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۷
کد خبر: 636148
آمار مرگ و میر کرونایی آمریکا از ۱ میلیون نفر عبور کرد

منابع خبری از عبور شمار جانباختگان کلی کرونا در آمریکا از ۱ میلیون نفر خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری گزارش دادند آمار جانباختگان ویروس کووید-۱۹ در آمریکا امروز (دوشنبه) از ۱ میلیون نفر عبور کرد.

نشریه هیل در این باره با اعلام عبور شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱ میلیون نفر، نوشت: «در ۳۳۶ روز گذشته آمار هر روزه جانباختگان کرونایی در آمریکا معادل آمار کشته‌شدگان در حملات ۱۱ سپتامبر بود. این تقریباً برابر است با تعداد آمریکایی‌هایی که در جنگ داخلی و جنگ جهانی دوم کشته شدند یا به عبارتی، در واقع گویا دو شهر بوستون و پیتسبورگ در آمریکا به کلی نابود شده‌اند.»

«جنیفر نوزو» مدیر یک مرکز جدید همه‌گیری در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون در پراویدنس در رود آیلند هم گفت: «تصور اینکه تاکنون ۱ میلیون نفر از این سرزمین رفته‌اند بسیار سخت است، اما دردناک‌تر آن است که همچنان این مسئله در حال وقوع است و ما هم اجازه می‌دهیم تا ادامه داشته باشد. برخی از بازماندگان می‌گویند نمی‌توانند به حالت قبل خود بازگردند و عصبانیت آن‌ها وقتی بیشتر می‌شود که برخی افراد می‌گویند این ویروس دیگر تمام شده است.»

به نوشته نشریه ایندیپندنت، در میان جانباختگان کرونایی آمریکا از هر چهار مرگ ۳ نفر افراد ۶۵ سال و بالاتر بودند. در این میان مرد‌ها بیشتر از زنان جان خود را از دست دادند و به طور کلی اکثر مرگ و میر‌ها سفید پوستان هستند.

همچنین اغلب مرگ و میر‌ها در مناطق شهری اتفاق افتاده است، اما مکان‌های روستایی که در آن مخالفت با ماسک‌ها و واکسیناسیون‌ها زیاد است، گاهی بهای سنگینی را می‌پردازند.

این آمار امروز بر اساس شمار گواهی فوت گردآوری شده و از سوی مرکز ملی آمار بهداشت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارائه شده است، اما تصور بر این است که شمار اصلی مرگ و میر کرونایی در آمریکا به دلیل اخلال در سیستم و بهداشت و درمان این کشور بسیار بالاتر از این باشد.