۰ نفر

هر حساسیت و راش پوستی سرخک نیست!

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبر: 626656
هر حساسیت و راش پوستی سرخک نیست!

سرپرست مدیریت تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی موسسه رازی گفت: ابتلا به سرخک باید به تایید آزمایشگاه معتبر برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی تقی زاده روز شنبه ۲۰ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نگرانی افکار عمومی در خصوص شیوع کرونا قابل درک است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته شاهد شیوع کرونا در کشور بودیم که این بیماری در برخی افراد با علایم پوستی همراه بود.

این مسئول افزود: بروز راش پوستی و حساسیت دلیلی بر ابتلا به سرخک نیست و برای اطمینان از ابتلا به این بیماری نمونه ثبت شده باید به تایید آزمایشگاه‌های معتبر منتخب برسد.

این مقام مسئول یادآور شد: بخش عمده‌ای از افراد جامعه در مقابل سرخک ایمنی دارند و نگرانی اصلی بابت گروهی است که به هر دلیلی موفق به واکسینه کردن فرزندان خود در خصوص سرخک نشده‌اند.

تقی زاده اظهار کرد: عمده مبتلایان به این بیماری اتباع خارجی ای هستند که قبلا واکسن سرخک دریافت نکرده‌ و طی ماه‌های اخیر از مرزهای غربی و شرقی وارد کشور شده‌اند.

این متخصص بیماری عفونی تصریح کرد: ممکن نیست فردی که پیش از این به بیماری مبتلا شده است برای بار دوم درگیر ویروس شود. البته در برخی موارد نادر و افرادی که بیماری زمینه ای دارند ممکن است در شرایط خاص مبتلا شوند.