۰ نفر

چین قرنطینه کرونایی در شانگهای را تمدید کرد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبر: 625670
چین قرنطینه کرونایی در شانگهای را تمدید کرد

به دنبال سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا، شهر شانگهای چین قرنطینه کرونایی خود را تمدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهر شانگهای چین به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا علیرغم محدودیت‌های شدید وضع شده، قرنطینه کرونایی خود را تمدید کرد تا جمعیت بیش از ۲۵ میلیون نفری خود را تحت کنترل قرار دهد.

طبق گزارش شبکه سی‌بی‌اس، پیشتر هفته گذشته قرار بود محدودیت‌هایی در دو مرحله وضع شود تا راهی برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در بزرگترین شهر چین باشد، اما اکنون به دلیل عدم کارایی این قرنطینه، بازهم این محدودیت‌ها تمدید شده است.

از طرفی مقامات چین از بخش‌های دیگر این کشور بیش از ۴۰ هزار نیرو به شانگهای فرستاده‌اند که این هم در نوع خود بزرگترین اقدام چین برای مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

در حال حاضر تعداد مبتلایان جدید روزانه ثبت شده در شانگهای به رکورد ۱۳ هزار نفر رسیده است، این آمار شاید در سطح بین‌المللی ناچیز باشد، اما اکنون چین که بسیار در قبال کرونا سختگیرانه عمل می‌کند، قصد دارد تا تک تک موارد را تحت کنترل خود در بیاورد.

همچنین وال استریت ژورنال نیز اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد از آمار مبتلایان کنونی در چین مربوط به شهر شانگهای است که اکثر جمعیت آن به دلیل قرنطینه در خانه‌های خود به سر می‌برند.

روز دوشنبه نیز در چین بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ مورد مبتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است. این بیشترین آمار روزانه در چین در بیش از ۲ سال گذشته است.

همچنین شب گذشته اعلام شد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین بیش از دوهزار پزشک نظامی را به شانگهای اعزام کرده تا به همکاران غیرنظامی خود کمک کنند.

از طرفی بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، بیش از ۱۰ هزار متخصص پزشکی از دو استان مجاور به این نیرو‌ها اضافه شده اند و تعداد نیرو‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

دولت چین در تلاش است تا بدترین موج کرونا از آغاز شروع آن در دو سال گذشته را کنترل کند، گفته می‌شود تنها در روز گذشته، ۹ هزار مبتلای جدید در شانگهای گزارش شده است.