۰ نفر

علت خروج ناگهانی ۱۵۰ شهر از وضعیت قرمز کرونایی/ به قله موج ششم رسیده‌ایم یا خیر؟

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 615720
علت خروج ناگهانی ۱۵۰ شهر از وضعیت قرمز کرونایی/ به قله موج ششم رسیده‌ایم یا خیر؟

مجید مختاری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص خروج بیش از ۱۵۰ شهر از رنگبندی قرمز کرونایی طی روزهای اخیر، تصریح کرد: اگر تمام متغیرها را فعلا ثابت نگه داریم، باید بدانیم این روندی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی هم رخ داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ در حال حاضر در سراسر دنیا یک روند کاهشی ناگهانی در سویه اومیکرون را شاهد هستیم که این بر خلاف آن چیزی است که در سویه دلتا شاهد بودیم. به عنوان مثال در دانمارک، هلند، فرانسه و... نزول ناگهانی موارد ابتلا را شاهد هستیم. در ایران هم کاهش سریع تعداد شهرهای قرمز می‌تواند از این رفتار ویروسی پیروی کند و تعجب نمی‌کنم اگر تعداد شهرهای بیشتری به زودی از وضعیت قرمز خارج شوند.

این فوق تخصص ریه درباره زمان قرارگیری در قله موج ششم کرونا، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بسیار به قله نزدیک هستیم و امروز یا فردا تاریخ درستی است که بگوییم در قله قرار گرفتیم. اگر روند کاهشی بیشتری را در ابتلا شاهد باشیم، این نوید وجود دارد که بگوییم قله موج را رد کردیم. البته توجه کنید که در کشور ما تعداد تست‌هایی که انجام می‌شود آنقدر زیاد نیست؛ ولی اگر همین روند حاضر با این تعداد اخذ تست را در نظر بگیریم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در چند روز آینده از قله عبور کنیم.