۰ نفر

درمان کرونای مزمن با آنتی هیستامین‌ های معمولی

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۵۶
کد خبر: 610772
درمان کرونای مزمن با آنتی هیستامین‌ های معمولی

کووید مزمن می‌تواند پس از همه‌گیری به بحران بعدی بهداشت عمومی تبدیل شود اما به‌گفته دانشمندان داروهای معمول می‌تواند کمک ویژه‌ای به برطرف شدن علائم بکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، همشهری نوشت: ‌کووید مزمن به علائم ماندگار ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ گفته می‌شود که مدت‌ها پس از درگیری با بیماری، همراه فرد است. این پدیده تبدیل به معمای جامعه پزشکی شده است اما مطالعات انجام شده جدید نشان می‌دهد که درمان آن دور از دسترس نیست. ۲مورد مطالعه اخیرا گزارش شده در مجله Nurse Practitioners نشان می‌دهد که مصرف آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به‌طور معجزه‌آسایی، علائم کووید مزمن را برطرف کند.

درحالی‌که موارد مطالعه شده، روایتی از روند درمان ارائه داده‌اند، اما براساس یافته‌های قبلی است و نویسندگان امیدوارند داستان‌هایی که شرح داده‌اند بتواند بیماران را امیدوار کند و راه را برای گزینه‌های درمانی آینده باز کند.

اولین مورد مطالعه شده از سوی محققان دانشگاه UCI درباره یکی ازکارکنان سیستم درمانی است با ۴۰سال سن که یکی از نخستین بیماران کووید-۱۹ در آمریکا بود. این بیمار در ژانویه۲۰۲۰ درگیر بیماری شده بود. او ۳روز پس از ابتلا، با سردرد و احساس ضعف و خستگی شدید مواجه شد. روزهای بعد، راش‌های پوستی، تب و تعرق شبانه شروع شد. بدترین علائم تا ۲۴روز باقی ماندند اما سایر علائم همچنان ماندگار بودند. در مارس همان سال، او دچار یک علامت جدید شد؛ مه مغزی. اما در ژوئن۲۰۲۰، وقتی او برای درمان علائم آلرژی به پنیر، مصرف آنتی هیستامین را آغاز کرد، علائم ناشی از کووید طولانی مدت ناگهان بهبود پیدا کردند.

او روزانه ۵۰میلی‌گرم دیفن‌هیدرامین مصرف می‌کرد اما در نهایت پزشکش را در جریان گذاشت و او داروی متفاوتی را برای کنترل کردن علائم تجویز کرد. این بیمار حالا بیش از ۹ماه است روزانه ۵۰میلی گرم هیدروکسی‌زین مصرف می‌کند و علائمی مانند خستگی، مه مغزی، ضعف و درد قفسه سینه تقریبا از بین رفته است. حالا او با رفع علائم کووید مزمن، توانسته به‌طور تمام وقت به کارش بازگردد و طبق آنچه می‌گوید توانسته است۹۰درصد عملکرد پیش از بیماری را ارائه کند.