۰ نفر

بستری بیماران کرونا در خوزستان افزایش یافت

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبر: 605520
بستری بیماران کرونا در خوزستان افزایش یافت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و گفت: ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ حبیب حی‌بر ، با اشاره به افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: عادی‌انگاری ما را به روزهای سخت برمی‌گرداند؛ مردم باید بدانند ظرفیت درمان محدود است و اگر میزان مراجعات و موارد بستری بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها باشد، قطعا در ارائه خدمات مشکل رخ می‌دهد و میزان مرگ و میرها افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: اولین و کم‌هزینه‌ترین راهکار کاهش این موج و عبور از آن با کمترین تبعات، افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هنوز دیر نشده و همه می‌توانند خود را در مقابل این ویروس ایمن کنند. البته تزریق واکسن به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات در دستور کار قرار بگیرد.

حی‌بر هشدار دارد: مردم به جای این‌که گرفتار بیمارستان شوند و دنبال تخت باشند، هم‌اکنون نسبت به ایمنی خود در برابر اُمیکرون اقدام کنند. اگر اکنون به این موارد توجه نشود، ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی که اُمیکرون سوش غالب در خوزستان است باید هرگونه علائم سرماخوردگی و گلودرد، علامت ابتلا به اُمیکرون فرض شود. افرادی که چنین علائمی دارند باید بلافاصله خود را از اطرافیان جدا کنند و از حضور در جمع خانواده و جامعه بپرهیزند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.