۰ نفر

اومیکرون در کره جنوبی رکورد زد

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 604685
اومیکرون در کره جنوبی رکورد زد

خبر‌ها حاکی است کره جنوبی با موارد بالای ابتلا به اومیکرون دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کره جنوبی امروز (جمعه) گزارش داد بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند؛ رقمی که بالاترین مورد روزانه ابتلا به کرونا از زمان آغاز همه گیری کرونا در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، موارد ابتلا به کرونا امروز برای چهارمین روز متوالی در کره جنوبی رکورد زد. رکورد زنی موارد ابتلا به کرونا از روز سه شنبه و با رقم ۸ هزار و ۵۷۰ مورد ابتلای روزانه شروع شد و امروز (جمعه) به بالای ۱۶ هزار نفر رسید.

بر اساس گزارش آژانس کنترل و پیشگیری بیماری کره، این کشور با گزارش ابتلای ۱۶ هزار و ۹۶ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار موارد ابتلا در این کشور به ۷۹۳ هزار و ۵۸۲ نفر رسید. در همین ارتباط، برای مقابله با موج اُمیکرون، ایستگاه‌های نصب شده در مراکزبهداشتی و بیمارستان‌های بزرگ در کره جنوبی از روز شنبه آزمایش‌های سریع آنتی ژن و پی سی آر را از افراد می‌گیرند.

همچنین بیمارستان‌ها و کلینیک‌های محلی از پنجشنبه هفته آینده قرار است کیت‌های خودآزمایی را در اختیار افراد قرار دهد.
وزیر بهداشتی کره جنوبی در همین ارتباط گفت: ما در نهایت سیستم بهداشتی خود را برای پاسخگویی به کرونا تغییر خواهیم داد. این یک تغییر اجتناب ناپذیر برای کاهش موارد شدید ابتلا و نیز مرگ و میر با تمرکز بر تشخیص و درمان گروه‌های پر خطر با منابع محدود موجود است.

رکورد زنی ابتلا به کرونا در کره جنوبی در حالی است که این کشور بیش از ۸۵ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی دو دوز واکسن کرونا را زده اند و بیش از ۲۶ میلیون نیز دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند.