۰ نفر

تزریق بیش از ۱.۶ میلیون دوز واکسن کرونا در بوشهر

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱
کد خبر: 597755
تزریق بیش از ۱.۶ میلیون دوز واکسن کرونا در بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یک میلیون و ۶۱۸هزار و ۴۵۱ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمحمد خواجه ئیان روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: از این تعداد ۷۸۷ هزار و ۶۲ نفر دُز اول، ۷۰۲هزار و ۵۱۱ نفر دُز دوم و ۱۲۶هزار و ۹۰۵نفر نیز دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم با پوشش بالای واکسیناسیون در استان بوشهر و رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم روند کاهش موارد مثبت بستری در بیمارستان ادامه یافته و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در بیشتر روزها صفر باقی بماند.

خواجه ئیان اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، تا ۱۸ دی ماه، ۸۹هزار و ۵۸۵ مورد مثبت کووید ۱۹ در استان بوشهر شناسایی شده که از این تعداد ۶۷هزار و ۹۲۹ مورد مربوط به سال جاری است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت در مجموع ۲هزار و ۳۵ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر جان خود را از دست داده اند که یکهزار و ۱۵۰مورد در سال جاری اتفاق افتاده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر روند نزولی تعداد موارد مثبت شناسایی شده در ان استان که از اواخر مرداد ماه سال جاری شروع شده بود همچنان ادامه دارد و به تبع آن کاهش در تعداد موارد فوت در اثر این بیماری نیز مشاهده می‌شود.

خواجه ئیان اضافه کرد: در ماه جاری تنها یک مورد فوت در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان بوشهر گزارش شده است.

وی ادامه داد: ویروس عامل بیماری در همه جای دنیا پخش شده است اما وضعیت همه گیری بیماری در همه جا به یک شکل نیست و هنوز هم تفاوت‌های زیادی در مناطق مختلف جهان مشاهده می‌شود.

به گفته خواجه ئیان علت این موضوع به مسائل مختلفی مثل وضعیت واکسیناسیون علیه بیماری، میزان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح اجتماعی، تراکم جمعیت، میزان تبادلات جمعیتی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و بسیاری عوامل دیگر مرتبط است.

۴۳ دانش‌آموز بوشهری از آغاز حضوری شدن مدارس این استان به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این ارتباط گفت: از آغاز بازگشایی حضوری مدارس تاکنون ۴۳دانش‌آموز و هشت نفر از کادر آموزشی این استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

سعید کشمیری افزود: از این شمار ۱۲ دانش آموز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده بودند.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد ۱۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی مبتلا به کرونا شده اند که مجوز تزریق واکسن نداشتند.

کشمیری اضافه کرد: پنج دانش آموز نیز یک نوبت واکسن زده و ۱۳ دانش آموز هم واکسن نزده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین از هشت نفر کادر آموزشی مبتلا شده به کرونا یک نفر واکسن تزریق نکرده و هفت نفر نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده بودند.

به گفته کشمیری از زمان برگزاری کلاس‌های درس حضوری ۲۹ کلاس شامل ۱۵ کلاس درس در تنگستان، چهار کلاس در گناوه، در عسلویه، جم و کنگان هر کدام  ۲ کلاس، یک کلاس دیر و سه کلاس در دشتستان همچنین ۶ مدرسه نیز شامل ۲ مدرسه در دشتستان، سه مدرسه تنگستان و یک مدرسه درگناوه به علت ابتلا به کرونا تعطیل شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: چگونگی ابتلای این دانش آموزان به کرونا در این استان هنوز مشخص نشده و همه آنها قرنطینه شدند.

وی اضافه کرد: برای کاهش ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا همچنان همه افراد باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارد.