۰ نفر

پیشنهاد پزشکان برای بازگشت زیبایی و جوانی چیست؟

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبر: 585721
پیشنهاد پزشکان برای بازگشت زیبایی و جوانی چیست؟

همه دوست دارند که جوانی چهره شان همیشگی باشد و پوست صافی داشته باشند، برای بازگشت زیبایی به چهره تان کافیست نکاتی را داخل روتین روزانه پوستی خود قرار دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ همه ما دوست داریم که زمان را برگردانیم و دوباره مثل قبل جوان شویم اما گاهی اوقات هیچ معجزه درمانی برای جوانی پیدا نمی کنیم. طبق نظر پزشکان، تغییرات مثبت در سبک زندگی می تواند تا حدی عامل جوانی ما باشد که در این قسمت از بهداشت و سلامت  این تغییرات را به شما معرفی می کنیم.

باور داشته باشید که با مداومت در انجام این کارها حتما به آنچه میخواهید، میرسید چرا که زنان کره ای و دیگر کشورهایی که به داشتن پوست زیبا و سالم معروف هستند، رازشان همین موارد به ظاهر ساده است. این روش ها توصیه های متخصصان پوست و زیبایی است که بر تاثیر این روش ها باور کامل دارند.

پوست خود را آبرسانی و آبرسانی و آبرسانی کنید

پوست خشک عاملی برای پیری زودرس است و باعث ایجاد چین و چروک خواهد بود. آبرسانی با روغن نارگیل و روغن بادام به شدت توصیه می شود که 2 روغن عالی برای مرطوب کردن و محافظت از پوست در برابر خشکی هستند.

روغن نارگیل به عنوان کرم شب و روغن بادام برای هر زمان از روز مناسب است، زیرا اگر مستعد آکنه باشید، کم تر منافذ پوست را می بندد اما هر دو روغن باعث می شود که پوستی جوان، تازه و شاداب داشته باشید؛ مخصوصا اگر هر روز آن را استفاده کنید و تمرکز شما باید روی قسمت های خشک و دارای چین و چروک باشد.

ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید

انجام حرکات کاردیو یا همان هوازی؛ اولین چیزی است که هنگام صبح باید انجام دهید. تمرین با وزنه می تواند راهی برای سفت کردن عضلات بدن باشد. کاردیو به تقویت قلب کمک می کند و جریان خون را در کل بدن به راه می اندازد.

افزایش جریان خون با انجام چنین ورزش هایی در هنگام صبح، می تواند باعث شادابی پوست شود که تا چند ساعت بعد هم اثر خود را حفظ می کند. همچنین انرژی را بالا می برد که این انرژی نه تنها شما را جوان تر نشان می دهد، بلکه از درون هم حال خوبی برایتان ایجاد خواهد کرد.

امگا 3 را به رژیم خود اضافه کنید

فرقی ندارد که اسید چرب امگا 3 را از روغن ماهی یا هر منبع سالم دیگر استفاده کرده و به بدن برسانید. تحقیقات نشان می دهد که امگا 3 باعث کاهش فشار اکسیداتیو و التهاب می شود و نوک کروموزوم ها را طویل تر می کند و فرایند پیری را کند خواهد کرد.

پرخوری نکنید و کم نخوابید

شاید اگر مقدار بیشتری غذا بخورید، در همان لحظه حال خوبی داشته باشید اما در طولانی مدت حال تان بد می شود. بهتر است که پرخوری را هرچه سریع تر ترک کنید. تحقیقات نشان می دهد که پرخوری زیاد، عامل ایجاد پیری زودرس، کاهش حساسیت به انسولین و استرس و فشار است.

مصرف غذای زیاد کیفیت خواب را هم تحت تأثیر قرار می دهد و باعث افزایش چربی بدن و مشکلات مختلف در اعضای بدن خواهد شد. همچنین خطر بیماری ها و مشکلات حافظه را افزایش می دهد؛ بنابراین بسیار مهم است که رژیم غذایی شما حاوی پروتئین، چربی سالم، کربوهیدرات پیچیده، ویتامین و مواد معدنی باشد اما مقدار آن زیاد نباشد. پس تمرکز تان باید روی غذای سالم تر و سبک تر باشد.

شاد باشید و عشق بورزید

طبق مطالعات انجام شده، ازدواج شاد و سالم، داشتن شبکه های اجتماعی حمایت کننده برای زندگی طولانی تر و شادتر حس رضایت را در درون ایجاد می کند و به شما احساس جوانی می دهد که این جوانی درونی روی ظاهرتان هم خودش را نشان خواهد داد. کافیست امتحان کنید و با نتیجه اش غافلگیر شوید.