۰ نفر

آیا لیزر عوارض دارد یا خیر؟

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 585715
آیا لیزر عوارض دارد یا خیر؟

کسانی که لیزر میکنند بسیار نگران خطرات ناشی از لیزر هستند. همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که آیا لیزر عوارض دارد یا نگرانی آنها بی مورد است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ قطعا شما هم سوال در مورد این که آیا لیزر بیکینی عوارض دارد یا خیر را چندین بار در گوگل سرچ کرده اید. اگر قصد دارید که این ناحیه را لیزر کنید، بدانید که این قسمت حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که از جزئیات این موضوع آگاه باشید.

قطعا هیچ کس دوست ندارد که در ناحیه بیکینی موی زیادی داشته باشد؛ اما از طرفی لیزر کردن این ناحیه هم عوارض مخصوص به خودش را دارد که حتماً قبل از انجام این کار باید این قسمت از را تا انتها مطالعه کنید تا با عوارض لیزر بیکینی یا واژن آشنا شوید.

دستگاه لیزر موهای زائد دقیقا در بدن ما چه میکند؟

پیش از انجام، اول از همه باید در مورد پروسه لیزر اطلاعات کافی داشته باشید. لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین راه های آرایشی است که باعث می شود موهای زائد از روی بدن برداشته شوند.

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد را در ناحیه بیکینی انجام دهید، باید بعضی از موارد را به خاطر داشته باشید که با نظر متخصصان پوست لیزر موهای زائد در این ناحیه نتیجه بخش خواهد بود، زیرا نور لیزر به گرما تبدیل می شود و رنگدانه های مو را می سوزاند و در نتیجه رنگدانه های تیره؛ نور را جذب می کنند و فولیکول های مو از بین می روند و مانع رشد موی جدید می گردند.

برای این که فولیکول مو تخریب شود، یک حباب در فولیکول وجود دارد که در آن تغذیه از طریق خون و اکسیژن رسانی انجام می گیرد و باید آن ناحیه را تخریب کرد تا رشد مو صورت نپذیرد . سلول های ساقه ای که مسئول تجدید و رشد دوباره مو هستند، هم باید کشته شوند .

برای انجام این کار دما تقریباً باید به 70 درجه برسد . هر چه قدر که مو ها ضخیم تر و تیره تر باشند، نور بیشتری جذب می شود و رنگدانه بیشتر تخریب می گردد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از لیزر وکس نکرده باشید تا مو ضخیم تر باشد و نور توسط رنگدانه جذب شود و ریشه تخریب گردد و مو دیگر رشد نکند.

اما چرا لیزر موهای زائد در واژن حساسیت بالایی دارد؟

تکنولوژی رادیوفرکانس و لیزر؛ باعث تحریک کلاژن و جریان خون از طریق کنترل گرما به بافت های عمیق تر می شود. اگر این درمان ها به دقت انجام نشود ، خطراتی مانند ایجاد زخم یا سوختگی وجود دارد، مخصوصاً اگر اطراف ناحیه واژن باشد.

لیزر واژن هنوز تایید امنیتی را دریافت نکرده است اما ممکن است مشکلاتی مانند خشکی ، درد و یا حتی عملکرد نامناسب جنسی را ایجاد کند ازاین رو به عقیده برخی وکس راه بهتری برای از بین بردن موهای زائد واژن است.

معمولا بعد از این که لیزر در ناحیه واژن انجام می شود، رابطه زناشویی درد بیشتری نسبت به قبل دارد و خانم ها ممکن است با سختی های زیادی مانند پارگی در پوست واژن ، خونریزی، و زخم در این ناحیه مواجه شوند و ممکن است هنگام دخول درد احساس کنند یا با مشکلاتی مثل باد واژن یا درد هنگام ادرار مواجه شوند.

عوارض و مشکلات بعد از لیزر واژن

بدن افراد در برابر لیزر پاسخ متفاوتی از خودش نشان می دهد. بعضی از افراد عوارض جانبی خیلی کمی دارند و ممکن است فقط قرمزی و ورم را در چند ساعت اول احساس کنند اما برای بعضی لیزر خطرات بیشتری دارد، مخصوصا اگر هدف ناحیه بیکینی یا واژن باشد که شامل موارد زیر است:

    حساسیت موقتی که باعث ایجاد جوش یا مشکلات پوستی می شود

    قرمزی خفیف پوست

    تغییرات موقت در رنگدانه، مخصوصاً برای افرادی که پوست تیره دارند.

    ورم ناحیه مورد نظر

    سوزش

    وارد شدن نور لیزر به جریان خون می تواند عاملی برای ضربان قلب نامنظم ، مشکلات تنفسی و مشکلات جدی باشد.

الکترولیز هم همچنین می تواند عاملی برای زخم های معمولی، زخم های کلوئید و مشکلات رنگدانه ای پوست باشد و باعث سوختگی؛ تغییرات رنگ پوست، چین و چروک و آکنه شود .