۰ نفر

واکسن تقویتی کرونا برای همه بزرگسالان تزریق می شود

۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 583143
واکسن تقویتی کرونا برای همه بزرگسالان تزریق می شود

پانل مشاوره‌ای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، مجوز استفاده اضطراری تزریق واکسن‌های تقویتی کرونا شرکت‌های فایزر/ بایون تک و مُدرنا را برای همه افراد بالای ۱۸ سال توصیه کرد.

به گزارش یونایتدپرس، این توصیه ساعاتی پس از آن صادر شد که سازمان غذا و دارو آمریکا، تزریق هر دو واکسن تقویتی را مجاز اعلام کرد. با این حال قبل از اعمال این واکسن های تقویتی کرونا، این اقدام باید توسط «روشل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، امضا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ واکسن های تقویتی کرونا در حال حاضر تنها برای افراد مسن، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و افرادی که در موقعیت‌های در معرض خطر هستند مانند کارمندان بیمارستان در دسترس هستند. اما اگر این موضوع توسط والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، امضا شود، اکثر بزرگسالان آمریکایی می توانند بلافاصله این واکسن های تقویتی را دریافت کنند.

مقامات گفتند که دز تقویتی باید حداقل ۶ ماه پس از اتمام هر سری اولیه واکسیناسیون کووید-۱۹ تجویز شود.

دکتر «جانت وودکاک»، سرپرست کمیسیون غذا و دارو، در بیانیه‌ای گفت: واکسن‌های کووید-۱۹ در پیشگیری از ابتلا به موارد شدید بیماری مؤثر هستند. مجوز استفاده از یک دز تقویتی واکسن کووید-۱۹ مدرنا یا فایزر-بایون‌تک برای افراد ۱۸ سال و بالاتر به محافظت مداوم در برابر COVID-۱۹، از جمله پیشگیری از عواقب جدی که ممکن است رخ دهد، مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این بیماری کمک می‌کند.

«آلبرت بورلا»، رییس و مدیرعامل شرکت فایزر، گفت که تزریقات واکسن های تقویتی به بزرگسالان اجازه می دهد تا سطح بالایی از محافظت را در برابر ویروس کرونا و گونه های مختلف آن حفظ کنند.

دکتر «اوگور شاهین»، مدیرعامل بایون تک، در بیانیه‌ای گفت: تصمیم امروز اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا توسط داده‌های بالینی پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد واکنش های ایمنی قوی پس از تزریق دز تقویتی واکسن ما، فراتر از چیزی است که حتی پس از تکمیل برنامه اولیه دو دز مشاهده شد. این داده ها نشان می دهد که دز تقویتی این واکسن این پتانسیل را دارد که سطح بالایی از محافظت را در برابر گونه های آزمایش شده کرونا از جمله دلتا، حفظ کند.

«استفان بانسل»، مدیرعامل مدرنا نیز در بیانیه‌ای افزود: این مجوز استفاده اضطراری در زمان حساسی ارائه می‌شود، زیرا ما وارد ماه‌های زمستانی می‌شویم و با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان در سراسر کشور روبرو هستیم.

به گزارش یو اس ای تودی، «تد راس»، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه «جورجیا» در آمریکا گفت: چیزی که این واکسن های تقویتی کرونا می‌توانند به آن کمک کنند، کمک به کاهش موج یا افزایش ابتلا به کرونایی هستیم که در زمستان امسال شاهد آن خواهیم بود. امید است که قله یا شیب آن تند نباشد.