۰ نفر

در میز اقتصادی مطرح شد؛

تعارض منافعی دیگر این بار در وزارت بهداشت و کمیسیون مجلس

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵
کد خبر: 579601
تعارض منافعی دیگر این بار در وزارت بهداشت و کمیسیون مجلس

یک کارشناس حوزه سلامت گفت: یکی از علت‌های کاهش ظرفیت پزشکی در دو دهه اخیر موضوع تعارض منافع در دو ستاد وزارت بهداشت و کمیسون بهداشت مجلس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، میثم مهدیار کارشناس حوزه سلامت در رابطه با تعداد پزشکان و نیاز ها در این زمینه بیان کرد: یکی از علت های کاهش ظرفیت پزشکی در دو دهه اخیر موضوع تعارض منافع در دو ستاد وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس است. در تمام دنیا نظام سلامت توسط متخصصان مدیریت سلامت و اقتصاد سلامت یا جامعه شناسی سلامت اداره می شود.

او افزود: اما در ایران سیاست گذاری و تصمیم گیری در زمینه نظام سلامت بر عهده متخصصان پزشکی است که در این زمینه در مجلس فعالیت می کردند. که این موضوع تعارض منافع بالایی را رقم زده است.

این کارشناس حوزه سلامت گفت: این موضوع در یک شکل عجیب فقط در ایران و یک کشور دیگر دیده می شود که آموزش پزشکی از آموزش عالی جدا شده است.

او بیان کرد: در رابطه با موضوع پرونده الکترونیکی سلامت سال هاست که ظرفیت و زیر ساخت های آن آماده است اما به سبب همین تعارض منافع و نظام درمانی موثر پیش نرفته است.

مهدیار در ادامه در رابطه با افزایش ۵ هزار نفری ظرفیت گفت: علاوه بر پیری پزشکان و نظام درمانی جمعیت نیز به سوی پیر شدن در حال حرکت است و این موضوع تقاضا برای خدمات پزشکی و درمانی را نیز افرایش  می‌دهد. با این افزایش ۵ هزار نفری که شورای عالی انقلاب فرهنگی به درستی آن را تصویب کرده، بسیار دیر به اهداف مد نظر خواهند رسید.