۰ نفر

با واردات بیش از ۲۵میلیون دُز واکسن در ۱۱روز ابتدایی آبان‌ماه؛

رکورد واردات واکسن‌ کرونا شکست

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبر: 577409
رکورد واردات واکسن‌ کرونا شکست

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با ورود هشتادمین محموله واکسن کرونا، میزان واکسن‌های وارداتی از ۴۱۶ میلیون دُز گذشت که ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۰۰ دز آن مربوط به ۱۱ روز ابتدایی آبان‌ماه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد جمالی ارونقی» اظهار داشت: با ورود هشتادمین محموله وارداتی واکسن کرونا، میزان ورود این واکسن به ۱۴۶ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۰۸ دز رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون همه محموله‌های وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: از بهمن‌ماه ۹۹ که واردات واکسن کرونا آغاز شده تا  دیروز (۱۱ آبان‌ماه) ۱۲۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۹۸ دز سینوفارم چین در ۴۷ محموله به کشور وارد شده است.

به گفته ارونقی، بیشترین میزان واکسن‌های وارداتی متعلق به آمار مهرماه با ۶۰ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۰۰ دز بوده است و در شهریورماه نیز ۳۳ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۰۲ دز واکسن به کشور وارد شد.

از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شده است.

در ۹ ماه گذشته، ۱۶ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با سه‌میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ دز، سه محموله واکسن آسترازنکا از ژاپن با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، ۲ محموله کووکس از کره‌جنوبی با یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، یک محموله کووکس از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، سه محموله واکسن آسترازنکا از روسیه با ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ دز، یک محموله واکسن آسترازنکا از هلند با یک میلیون و ۴۴۲ هزار دز، یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز، سه محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با یک میلیون دز، یک محموله واکسن آسترازنکا از لهستان با یک میلیون دز و یک محموله آسترازنکا از یونان با ۱۵۰ هزار دز و وارد کشور شده است.