۰ نفر

تنها نامزد برای ریاست سازمان جهانی بهداشت + عکس

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
کد خبر: 576059
تنها نامزد برای ریاست سازمان جهانی بهداشت + عکس

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل فعلی این سازمان، تنها نامزد برای ریاست کل این آژانس سازمان ملل پس از به پایان رسیدن دوره فعلی ریاستش خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشورهای عضو در این سازمان می بایست یک نامزد پیشنهادی برای ریاست این سازمان را تا تاریخ ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ارایه می دانند که در نهایت دکتر قبریسوس، دبیرکل فعلی این سازمان به عنوان نامزد انتخابی پیشنهاد شد. همچنین وی از حمایت ۲۸ کشور جهان نیز برخوردار است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، وزیر سابق بهداشت و امور خارجه اتیوپی در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت انتخاب شد که اولین نامزد آفریقایی برای ریاست این سازمان محسوب می شود.

انتصاب رسمی دبیرکل آتیِ سازمان جهانی بهداشت در هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت، نشست سالانه کشورهای عضو این سازمان، در ماه مه ۲۰۲۲ و بر اساس یک رای گیری محرمانه خواهد بود و دوره جدید پنج ساله ریاست وی نیز در ماه اوت همان سال آغاز می گردد.

Z4gAoy2O1UuK

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، کشورهای اتریش، بحرین، باربادوس، بوتسوانا، جزایر کوک، کرواسی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، اندونزی، ایرلند، قزاقستان، کنیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، عمان، پرتغال، رواندا، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، تونگا، ترینیداد و توباگو از نامزد شدن مجدد قبریسسوس به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت حمایت کردند.