۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

اگر دیابت دارید آیا می‌توانید هندوانه بخورید؟

۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 569138
اگر دیابت دارید آیا می‌توانید هندوانه بخورید؟

هندوانه معمولاً یک میوه محبوب تابستانی است. اگرچه ممکن است بخواهید برخی از غذا‌های شیرین را در هر وعده غذایی سرو کنید، و یا آن را به میان وعده تابستانی تبدیل کنید، اما مهم است که ابتدا اطلاعات تغذیه‌ای را بررسی کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر شما دیابت دارید، می‌دانید که چقدر مهم است که ببینید چه چیزی می‌خورید و بر میزان قند خون خود نظارت کنید. هندوانه حاوی قند‌های طبیعی است. بسته به رژیم غذایی کلی شما و مقدار هندوانه مصرف‌شده، این می‌تواند بر میزان قند خون شما تأثیر بگذارد.  به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه اضافه‌کردن هندوانه به رژیم غذایی ممکن است بر بدن شما تأثیر بگذارد. 

مزایای سلامتی هندوانه: 

هندوانه که بومی غرب آفریقا است، منبع شگفت‌انگیزی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که شامل: 

• ویتامین A

• ویتامین سی

• پتاسیم

• منیزیم

• ویتامین B-۶

• فیبر

• آهن

• کلسیم

آب هندوانه1

ویتامین آ بسیار چشم را تقویت و دید را بهتر می‌کند و به حفظ قلب، کلیه‌ها و شش‌ها کمک می‌کند. منبع ویتامین سی نیز برای رژیم غذایی سالم مفید است و در هندوانه یافت می‌شود. ویتامین C به‌صورت زیر شناخته شده است: 

• سلامت قلب را بهبود می‌بخشد 

• کمک به پیشگیری از برخی سرطان‌ها

• کمک به نبرد علائم سرماخوردگی 

• خوردن هندوانه می‌تواند سلامت گوارشی خوب را ارتقا دهد چون فیبر بالایی دارد

نه‌تنها خوردن مقدار متوسطی از هندوانه می‌تواند اشتیاق شما به چیزی شیرین را مهار کند، بلکه می‌تواند شما را بیشتر سیر نگه دارد. هندوانه علاوه بر این که شما را مرطوب نگه می‌دارد، می‌تواند به شما کمک کند که به رژیم غذایی خود بچسبید و به مدیریت وزن کمک کند. 

این تحقیق می‌خواهد به شما چه چیزی را بگوید؟ 

هیچ تحقیقی مستقیماً راجع به ارتباط بین مصرف هندوانه و مدیریت دیابت وجود ندارد. بااین‌حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن هندوانه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی عوارض دیابت کمک کند.

 هندوانه حاوی مقادیر متوسطی از لیکوپن است که رنگ‌دانه است که به میوه رنگ می‌دهد. هم چنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است. اگرچه تحقیقات بیشتری موردنیاز است اما لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی شما کمک کند. 

تحقیقات اولیه منبع قابل‌اعتماد را پیشنهاد می‌کند که لیکوپن یافت‌شده در گوجه‌فرنگی ممکن است با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط باشد. تقریباً ۶۸ درصد از افراد مبتلا به دیابت که ۶۵ سال یا بیشتر سن دارند، از برخی بیماری‌های قلبی می‌میرند. تقریباً ۱۶ درصد از مردم در این مرگ جمعیتی از سکته مغزی می‌میرند.

جایگاه هندوانه بر روی شاخص گلیسیمی کجاست؟ 

شاخص گلایسمیک (‌GI)‌به چگونگی ورود قند فست‌فود به جریان خون نگاه می‌کند. به هر آیتم غذایی یک مقدار بین ۱ تا ۱۰۰ داده می‌شود. این مقادیر باتوجه‌به این که هر غذا چگونه با یک آیتم مرجع مقایسه می‌شود، تعیین می‌شوند. نان شیرین و یا نان سفید به‌طورکلی برای مرجع به کار می‌رود. بار قند خون (‌GL)‌ترکیبی از GI و محتوای کربوهیدرات واقعی در یک وعده غذایی معمولی است. استدلال می‌شود که GL ارزش دنیای واقعی‌تری از چگونگی تأثیر یک ماده غذایی خاص بر سطح قند خون ارائه می‌دهد. 

افرادی که دیابت خود را با شمارش کربوهیدرات مدیریت می‌کنند، اغلب از این رویکرد استفاده می‌کنند. غذا‌هایی که GI کم یا متوسط دارند به‌احتمال کمتری سطح قند خون شما را بالا می‌برند. یک GI ۵۵ یا کم‌تر کم در نظر گرفته می‌شود. 

به‌طورکلی یک GI بین ۵۵ و ۶۹ متوسط در نظر گرفته می‌شود. هر چیزی که بیش از ۷۰ باشد، بالا در نظر گرفته می‌شود. یک GL کم‌تر از ۱۰ کم می‌باشد، ۱۰ تا ۱۹ متوسط و از این موارد بالاتر بالا در نظر گرفته می‌شود.

 هندوانه به طور معمول دارای GI برابر با ۷۲ اما GL برابر با ۲ در هر ۱۰۰ گرم پذیرایی است. GL هندوانه پایین است و می‌توان آن را به‌عنوان بخشی از یک وعده متعادل با اعتدال مثل تمام میوه‌ها مصرف کرد. 

برخی دیگر از میوه‌های مناسب برای دیابت چه هستند؟ 

اگرچه خوردن هندوانه فواید زیادی دارد اما باید رژیم غذایی خود را با میوه‌هایی که GI کمتری دارند متعادل کنید. مطمئن شوید که میوه تازه را در هر زمان و هرجایی که ممکن است بردارید چون قند اضافی ندارد. اگر می‌خواهید میوه‌های کنسروی و یا یخ‌زده بخرید، به یاد داشته باشید که به‌جای شربت، میوه‌های کنسروی بسته‌بندی‌شده در آب‌میوه و یا آب را انتخاب کنید.

 دقت کنید که برچسب را به‌دقت بخوانید و به دنبال قند‌های پنهان بگردید. هم چنین می‌توانید آن‌هایی که در شربت بسته‌بندی شده‌اند را خشک و یا آبکشی کنید. میوه خشک و آب‌میوه باید کم‌تر از میوه‌های تازه مصرف شوند. تراکم کالری غلظت قند اندازه‌های کوچک‌تر توصیه شده میوه‌های مناسب دیابت با ضریب GI پایین عبارتند از: 

• آلو 

• گریپ‌فروت 

• هلو 

• زردآلو 

• گلابی 

• توت‌ها 

گریپ فروت

این برای من، رژیم غذایی و مراقبت از دیابت من به چه معناست؟ 

اگر می‌خواهید هندوانه را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید، بهتر است به رژیم غذایی خود به‌طورکلی نگاه کنید. هندوانه دارای GI بالاتر و GL پایینی است. به‌اندازه بخش‌ها دقت کنید و میزان گلوکز را بعد از خوردن هندوانه تست کنید تا ببینید بدن شما چگونه پاسخ می‌دهد. 

با ارائه‌دهندگان برنامه‌های غذایی در مورد این که چگونه می‌خواهید رژیم غذایی خود را متنوع کنید، صحبت کنید. آن‌ها رژیم غذایی فعلی شما را بررسی خواهند کرد و به مشخصات کلی سلامتی شما نگاه خواهند کرد. و ممکن است شما را به یک متخصص رژیم غذایی ارجاع دهند تا به شما در تعیین بهترین برنامه غذایی کمک کنند. یک متخصص تغذیه می‌تواند: 

- به تمام سؤالات شما پاسخ دهد. 

- توصیه به‌اندازه پروتئین‌ها 

- در مورد جایگزین‌های احتمالی به شما مشاوره می‌دهد 

پس از صحبت با پزشک و رژیم غذایی خود، مطمئن شوید که تا جایی که پاسخ فیزیکی خود را به‌اضافه کردن هندوانه و یا دیگر غذا‌های جدید به رژیم غذایی خود گرفته‌اید به آن ادامه دهید.