۰ نفر

وزیر بهداشت؛

تزریق واکسن کرونا در کشور به ۵۳میلیون دز رسید

۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
کد خبر: 566931
تزریق واکسن کرونا در کشور به ۵۳میلیون دز رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: پنج میلیون دز واکسن تا تیرماه در کشور تزریق شده بود که این آمار اکنون به ۵۳میلیون دز رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ۴۸ میلیون دز واکسن طی ۲ ماه اخیر در کشور تزریق شده است.

وی اظهار داشت: سرعت گرفتن تزریق واکسیناسیون در کشور به دلیل کمک نیروهای مردمی و لطف خداوند بود لذا در یک هفته به اندازه تمام تزریق واکسن کشورهای همسایه در کشور واکسیناسیون انجام دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرمان  پهناورترین استان کشور و دارای جامعه ای متنوع است که هم نقاط برخودار و محروم دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های دولت محرومیت زدایی است تصریح کرد: به دلیل شرکت در گروه های جهادی نقاط محروم استان کرمان را دیده ام و تکلیف ما این است در راستای محرومیت زدایی ها اقدام کنیم.

ظرفیت پذیرش نیروهای دستیاری پزشکی افزایش یافت 

عین الهی گفت: ظرفیت پذیرش نیروهای دستیاری پزشکی را نیز به محض آغاز بکار در دولت جدید به میزان یک هزار نفر افزایش داده ایم که ۳۰ درصد آن مربوط به نیروهای بومی است و برای سال آینده نیز امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: بهترین روش محرومیت زدایی و تامین نیروی انسانی بومی گزینی است زیرا بومی گزینی خدمت را پایدار می کند که باید این مساله در مناطق خاص اجرا شود.

وی اظهار داشت: جا دارد که از کادر سلامت استان و بویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکر ویژه کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سفر به کرمان دوازدهمین سفر استانی ما است لذا مقایسه آمار و اطلاعات، مدیریتی خوبی را در بحث مبارزه با کرونا در کرمان نشان می دهد.

وی از پرسنل و مدیران سلامت استان کرمان تقدیر کرد و افزود: به رغم اینکه منابع ما اجازه تقدیر کردن از نظر مالی را نداد، اما کادر درمان با وجدان و به خاطر رضای خدا کار کرده اند و البته سعی می کنیم تا تشکر مالی را هم انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در تیرماه برخی در فضای مجازی تبلیغ می کردند که شما از برخی کشورها مانند امارات در واکسیناسیون عقب هستید، و در حال حاضر هر قدر تقاضای واکسن باشد به شما تحویل می دهیم و کار تزریق واکسن را با ابتکار و خلاقیت تمام کنید.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کشور افزایش یافته و باید مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم و هدف از طرح قرنطینه هوشمند تشویق مردم برای دریافت واکسن است.

عین اللهی افزود: استاندار کرمان و اعضای ستاد کرونا باید در تشویق و ترغیب مردم برای تزریق واکسن کرونا اقدامات ابتکاری انجام دهند و اگر استانی مانند کرمان بتواند سطح واکسیناسیون کرونا را به حد بالا برساند بسیار خوب است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها گفت: در مدت شیوع کرونا در کشور به آموزش صدمات جدی وارد شد  و به دلیل اینکه دانشجوی پزشکی ما با بیماران سر و کار دارد و کار عملی انجام می دهند، باید با کاهش شیوع ویروس کرونا کارهای جدی تری انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اعتقاد داریم، موتور حرکت تمام فعالیت ها کار فرهنگی است و کرمان مزین به روح بلند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است لذا دانشجویان نیاز به کار فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که سرمایه گذاری ویژه ای در رابطه با مرقد حاج قاسم سلیمانی انجام دهیم و یک پایگاه فرهنگی برای فعالیت های دانشجویی از سراسر کشور در این مکان ایجاد شود.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی خاص بسیار نتیجه بخش است و دانشجویان ما بویژه در زمانی که فضای مجازی بسیار فعال شده احتیاج به کار فرهنگی دارند و ما هم باید تلاش کنیم تا مرکزی مانند راهیان نور در این مکان ایجاد کنیم.

عین اللهی بیان کرد: ما در کشور درصدد ماموریت گرایی هستیم و حاضریم ماموریت های خاص را به عهده کرمان بگذاریم و دلیلی ندارد که کارها از تهران، اصفهان، شیراز و غیره آغاز شود، به طور مثال درمان های کرونایی در کرمان می تواند آموزشی برای تمام کشور باشد.

عین اللهی، عصر امروز (چهارشنبه) در قالب سفری یک روزه وارد کرمان شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید پوررجعفری و بیمارستان افضلی پور کرمان بازدید کرد و با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.