۰ نفر

کاهش وزن سریع با ۶روش کاربردی

۷ مهر ۱۴۰۰، ۳:۱۵
کد خبر: 566622
کاهش وزن سریع با ۶روش کاربردی

روش‌های ساده‌ای هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سرعت وزنتان را کاهش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاهش وزن در پزشکی، کاهش حجم بدن تعریف می‌شود. کاهش وزن می‌تواند ناشی از بیماری باشد یا اینکه در ادامه چاقی یا اضافه وزن صورت پذیرد.

کاهش وزن در نهایت به مفهوم کالری موجود در بدن و کالری خارج شده از آن برمی‌گردد یعنی اگر بیشتر از نیاز سوخت و ساز بدنتان، مواد غذایی دریافت کنید، میزان کالری موجود در بدن شما افزایش می‌یابد و در نتیجه موجب افزایش وزن شما می‌شود.

به گفته متخصصان اگر به دنبال کاهش وزن سریع خود هستید، به غذا‌هایی که می‌خورید و خودتان انتخاب نمی‌کنید توجه کنید؛ برای مثال با مصرف باقی مانده غذای کودک خود در بلند مدت دچار انباشت کالری در بدن و در نتیجه افزایش وزن می‌شوید.

در ادامه به ۶ مورد از توصیه متخصصان در رابطه با کاهش وزن سریع و ایمن می‌پردازیم.

۱-قهوه بنوشید

روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. کافئین موجود در قهوه می‌تواند نفخ شکمی و مشکلات گوارشی را کاهش دهد و به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان می‌تواند به بدن شما در سلامتی و بهبود متابولیسم کمک کند.

۲-نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید

بر خلاف تصور اکثر مردم بدن بیشترین کالری خود را فقط از مواد خوراکی جامد دریافت نمی‌کنند، بلکه نوشیدن آب میوه یا نوشیدنی قهوه کارامل به اندازه خوردن یک کاسه سیب زمینی سرخ کرده به بدن کالری برساند؛ بنابراین میزان مصرف آب، نوشابه، قهوه و چای شیرین را کنترل کنید. اگر هر یک از این نوشیدنی‌ها را در طول روز مصرف کنید، حداقل ۸۰۰ کالری اضافی در شب دریافت کرده اید.

۳-غذا‌های تند بخورید

به گفته متخصصان مصرف غذا‌های تند می‌تواند به شما در کاهش کالری دریافتی کمک کند. کپسایسین موجود در غذا‌های تند باعث ترشح هورمون‌های مانند آدرنالین را در بدن شما افزایش دهد، که می‌تواند توانایی شما در سوزاندن کالری را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن فلفل تند ممکن است به شما کمک کند تا آهسته‌تر غذا بخورید و از پرخوری اجتناب کنید. در غذا‌های خود علاوه بر فلفل تند می توانید از زنجبیل و زردچوبه هم استفاده کنید.

۴-زودتر بخوابید

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد خواب کمتر از هفت ساعت در شب می‌تواند متابولیسم شما را کُند کند. علاوه بر این، وقتی بیشتر بیدار هستید، به طور طبیعی بیشتر احتمال دارد که میان وعده‌های پرکالری مثل اسنک‌ها را مصرف کنید.

۵- غذا‌های غنی از مواد معدنی میل کنید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به عنوان یک ضد نفخ و متعادل کننده متابولیسم عمل کنند. غذا‌هایی که سرشار از پتاسیم شامل سبزیجات برگ دار، پرتقال، سیب زمینی شیرین، هویج، خربزه، موز، گوجه فرنگی گل کلم هستند مصرف خوراکی‌ها با مواد معدنی بالا می‌توانند بر کاهش فشار خون و خطر ابتلا به سکته قلبی موثر باشند.

۶-ورزش کنید

ورزش در هر زمان برای بدن مفید است، اما در زمان کاهش وزن همراه با رژیم غذایی متناسب ورزش می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش کالری انباشته شده در بدن کمک کند، علاوه بر این ورزش با ایجاد نشاط روحی به شما در مسیر کاهش وزن کمک بسزایی می‌کند.