۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

مدل ریه خود را بسازید!

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 566484
مدل ریه خود را بسازید!

ریه‌ها اندام‌های تنفسی هستند که برای فرایند تنفس حیاتی بوده و به بدن اکسیژن‌رسانی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با استفاده از ابزار و وسایل ساده و در دسترس می‌توانید نحوه عملکرد می‌توانید نحوه عملکرد ریه‌ها را به کودکان خود بیاموزید. وسایل موردنیاز: بطری پلاستیکی، ۲ عدد بادکنک، نوارچسب، قیچی

1

2

لوله پلاستیکی را در یکی از ورودی‌های اتصال لوله خانگی وارد کنید. اگر لازم بود از گل مدل‌سازی برای عایق‌کاری این اتصال استفاده نمایید. بادکنک‌ها را به‌وسیله نوار‌های کشی به دو سر دیگر اتصال وصل نموده و مطمئن شوید که اتصال بین آن‌ها کاملاً محکم و عایق است.

۲- به‌دقت ۵/۲ سانتی‌متر از ته بطری را با قیچی ببرید. مطمئن شوید لبه بریده شده توسط قیچی کاملاً صاف و هموار است. بادکنک‌ها و اتصال را در داخل بطری جاسازی نمایید. لوله پلاستیکی را با استفاده از گل مدل‌سازی، به دهانه بطری چسبانده و عایق‌بندی کنید تا هوایی از محل اتصال نفوذ ننماید.

۳- در قسمت دهانه‌ی بادکنک سوم یک‌گره ایجاد نموده و سپس آن‌را به دقت به دو نیمه (به طور عرضی) ببرید. به آرامی بخش‌گره‌دار بادکنک را روی ته بطری بکشید و تمام لبه‌های آن‌را بکشید تا بادکنک در حد ممکن مانند پوسته طبل کشیده شود. اکنون آن‌را با استفاده از‌گره نگه‌دارید.

۴- بادکنک پایینی در نقش دیافراگم، یعنی ماهیچه اصلی تنفس است. آن را به سمت پایین: بکشید آن‌گونه که انگار عمل دم را انجام می‌دهید. این کار سبب کاهش فشار هوا در بطری می‌شود. هوا از خارج به‌سرعت وارد شده و باعث انبساط دو بادکنک می‌شود (درست مانند ریه‌های واقعی در قفسه سینه شما)

4

5

 تنفس:

وقتی عمل دم را انجام می‌دهید، شش‌ها بزرگ‌تر شده و هوا را به داخل می‌کشند. وقتی بازدم می‌کنید، شش‌ها به‌اندازه کوچک‌تر خود بازمی‌گردند.