۰ نفر

سازمان غذا و دارو؛

واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 566141
واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست

در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دُز به کشور و برداشت نادرست در مورد این واکسن‌ها، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تک دُز بودن واکسن به معنای نیاز داشتن به یک بار تزریق نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وبدا، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، واکسن های قبلی حاوی ویال های ۶ دز ۱۰دز یا ۲ دز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دز است و حتما باید دز دوم آن نیز تزریق شود.
سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است.  
در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده، بلکه باید بعد از یک دوره، دز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد، است و دارای همان خصوصیات و برند هستند.

 بیست‌ ودومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دُز برای گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال، روز گذشته یکشنبه چهارم مهر ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمراز شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دُزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از روز گذشته گفت: ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.