۰ نفر

زالی: کار واکسیناسیون همچنان نیازمند تعامل بسیجیان است

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 565974
زالی: کار واکسیناسیون همچنان نیازمند تعامل بسیجیان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این موضوع که بسیجیان در واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند گفت: گروه‌های بهداشتی و درمانی همچنان به همکاری و تعامل بیشتر بسیجیان نیازمندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در جلسه مسوولان کانون‌ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: محوری‌ترین اصل رجعت به فرهنگ دفاع مقدس و توجه به نقش اثرگذار بسیجیان رجعت به طرح شهید سلیمانی است و این طرح تجلی مجدد درخشش بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیجیان در عرصه های مختلف خدمت رسانی زبانزد است، از تلاش ها و مجاهدت های بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قدردانی کرد و افزود: موضوع شیوع کرونا و مشارکت بسیجیان در خدمت رسانی به مردم حماسه دیگر اعضای بسیج جامعه پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی، کمک به مردم و اصلاح الگوی زندگی از جمله محورهای طرح شهیدسلمیانی است تاکید کرد: بسیجیان باید بیش از هر زمان دیگری اهداف این طرح ارزشمند را با تعصب دنبال کنند. توجه به ظرفیت های درون زا می تواند موجبات پیشرفت ایران اسلامی را محقق کند و بسیجیان به عنوان پیشقراولان می توانند با این نگاه عمیق و ملی ظرفیت های ارزشمند کشور را شکوفا کنند.

وی به خاطرات و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز رخداد بزرگ جنگ تحمیلی به عنوان رویدادی میهنی، اجتماعی و فرهنگی، در تاروپود جامعه تنیده شده و به حافظه ملت بزرگ ایران مبدل شده است. فرهنگ دفاع مقدس باید کماکان تازه و با ظرافت در حوزه های مختلف اجتماعی، مدیریتی و اجرایی کشور استمرار یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این مهم که فرهنگ دفاع مقدس برآمده از مردم است، گفت: جانفشانی مردم، کار تیمی و با نگاهی ایثارگرانه ارزشمندترین دستاوردهای دفاع مقدس را رقم زد، نتیجه ای که هرگز به ظرفیت های کلایسک و نگاه صرف به منابع دولتی محقق نمی شد.

 وی رکورد شکنی جامعه پزشکی در خدمت رسانی به رزمندگان را مورد توجه قرار داد و ثبت ایثارگری های کادر درمان و بهداشت را ضروری دانست و افزود: تیم های بهداشتی و درمانی و بسیجیان جان برکف جامعه پزشکی در قالب تیم اضطراری و بهداری رزمی و در نزدیکترین خطوط مواصلاتی جنگی کارهای بزرگی انجام دادند.

زالی تلاش برای تحقق عدالت و کاهش محرومیت زدایی در کشور، برنامه ریزی و ارایه طرح های کاربردی و عملیاتی، اصلاح فرآیندها،  ترویج فرهنگ مبتنی بر فعالیت های تیمی مبتنی بر اخلاق و همچنین پیاده سازی سیاست های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را از مهمترین مواردی عنوان کرد که مسئولان کانون ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی باید به آن توجه کنند.

 سید احسان بلادیان رییس مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مستندسازی تجربیات کادر درمان با نگاهی به دانش سازمانی را  از جمله طرح های در دست اجرای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عنوان کرد و به مشارکت گسترده بسیجیان در بحث واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ اشاره کرد.

وی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ ساعت فعالیت مشارکتی در مراکز واکسیناسیون را از جمله اقدامات مجموعه بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا دانست و گفت: خدمت رسانی با هدف قطع زنجیره کرونا مهمترین جهاد بسیجان دانشگاه  در دوران شیوع کرونا بوده  است.