۰ نفر

احتمال ابتلای مردان به التهاب قلب با تزریق این واکسن کرونا

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 563931
احتمال ابتلای مردان به التهاب قلب با تزریق این واکسن کرونا

تیمی از محققان انگلیسی و آمریکایی با بررسی عوارض پس از واکسیناسیون دریافتند التهاب قلب در مردانی که واکسن ژنی دریافت کرده‌اند، بیشتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محققان انگلیسی داده‌های سراسر جهان را برای درک بهتر فراوانی و عوامل خطر میوکاردیت و پریکاردیت پس از ایمن سازی با واکسن‌های مبتنی بر RNA (mRNA) پیام رسان که برای محافظت در برابر بیماری کرونا طراحی شده‌اند، ارزیابی کرده‌اند.

مدیکال نت، سیگنال میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پریکاردیت (التهاب کیسه اطراف قلب) پس از واکسیناسیون مبتنی بر mRNA برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۱ در سرزمین‌های اشغالی ظاهر شد و از آن زمان موارد بیشتری در بسیاری از کشور‌های دیگر  نیز گزارش شده است.

در حال حاضر، سامانتا لین و سعد شاکر از واحد تحقیقات ایمنی دارو در ساوتهمپتون برای تخمین فراوانی این رویداد‌ها پس از قرار گرفتن در معرض ویروس واکسن کرونای مبتنی بر mRNA استفاده کرده‌اند. ۱۹ واکسن توسط فایزر-بیونتک و مدرنا توسعه یافته است.

میزان گزارش‌ها نشان می‌دهد هر دو رویداد بسیار نادر هستند و دوره بالینی معمولی خفیف است و در اکثر موارد بهبودی کامل حاصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که این رویداد‌ها در مردان شایع‌تر بوده و بیشتر پس از دوز دوم واکسن رخ می‌دهد و افراد جوان را نیز بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

سامانتا لین و سعد شاکر می‌گویند نتایج در سه منبع داده مورد استفاده یکسان بوده است.

میوکاردیت و پریکاردیت اخیرا به عنوان یک عارضه جانبی بسیار نادر پس از واکسیناسیون با واکسن‌های کووید-۱۹ که بر اثر تزریق واکسن فایزر و مدرنا ایجاد شده، شناخته شده است.

سیگنال این رویداد‌ها پس از واکسیناسیون مبتنی بر mRNA برای اولین بار در می ۲۰۲۱ در میان دریافت کنندگان رژیم صهیونیستی شناسایی شد، جایی که ۱۴۸ مورد معمولا پس از دوز دوم از میوکاردیت در ۳۰ روز پس از ایمن سازی گزارش شد.

این امر باعث شد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را در مورد ارتباط احتمالی بین این موارد میوکاردیت و واکسیناسیون انجام دهد.

نتایج به ارتباط احتمالی دوز دوم واکسن و بروز میوکاردیت در مردان جوان ۱۶ تا ۳۰ ساله اشاره دارد و ارتباط قوی‌تری در بین افراد ۱۶ تا ۱۹ ساله نشان می‌دهد. 

به دنبال سیگنال اولیه، موارد بیشتری از میوکاردیت و پریکاردیت پس از واکسیناسیون مبتنی بر mRNA در بسیاری از کشور‌های دیگر گزارش شد.