۰ نفر

پیک پنجم در شیب نزولی قرار گرفت است

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبر: 561389
پیک پنجم در شیب نزولی قرار گرفت است

دهقان متخصص بیماری‌های عفونی و معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اعلام کرد: پیک پنجم را بعد از حدود ۲ماه پشت سر گذاشتیم و شاهد روند نزولی هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، سیدعلی دهقان در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه به لطف خدا و تلاش کادر درمان، پیک پنجم در شیب نزولی قرار گرفته و قله این پیک را با گذشت بیش از دو ماه سپری کردیم، افزود: طولانی شدن این موج، شاخص‌ترین ویژگی آن بود.
او با بیان اینکه میزان مراجعات بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان‌ها تقریبا ۵۰ درصد، تعداد بستری‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد و بستری‌های موجود کاهش یافته، اضافه کرد: اما متاسفانه میزان مراجعات و بستری‌ها همچنان عدد بالایی است که امیدواریم روند کاهشی در روز‌های آتی ادامه یابد و شاهد شیب نزولی با سرعت بالاتری باشیم.
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در ادامه به مقایسه تغییرات این پیک با پیک‌های قبلی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سویه دلتا سرایت پذیری بالاتری دارد، بیشتر بیماران همانند پیک‌های گذشته، خانوادگی مراجعه می‌کنند و سن ابتلا همچنان پایین‌تر؛ اما شدت بیماری کمتر شده است.
او با اعلام اینکه "پروتکل درمان سرپایی" در پیک پنجم کرونا بیمارستان‌ها را نجات داد، گفت: اگر از این طرح استفاده نمی‌کردیم درباره تخت‌ها و مدیریت بیماران دچار چالش جدی می‌شدیم.
دهقان ادامه داد: در بیمارستان امام خمینی به طور متوسط در ماه مرداد روزانه ۵۰۰ بیمار بستری داشتیم که ۴۵ درصد تخت‌های بیمارستان اختصاص به کووید داشت و از طرفی بیماران بستری لازم هم مراجعه می کردند، بنابراین در اوج پیک ۵۰۰ پروتکل سرپایی را در روز اجرا می‌کردیم.

دلیل اصلی افزایش بیماری قارچ سیاه در کشور

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه، افراد دارای ایمنی ضعیف را مستعد بیشتر ابتلا به قارچ سیاه دانست و گفت: ویروس دلتا، فرصت تهاجم قارچ سیاه در بدن را فراهم می کند و به همین علت آمار مبتلایان به قارچ سیاه در کشور را افزایش داده است.

آمار خوب واردات و ذخیره واکسن در کشور

در ادامه برنامه عسکری، رییس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اعلام کرد: تاکنون ۱۹ محموله واکسن کرونا بالغ بر ۳۰ میلیون دُز از منابع معتبر وارد کشور شده است.
او میزان واردات واکسن به کشور تا پایان شهریور ماه را میلیون ۲۰ دُز پیش بینی کرد و افزود: این رقم آمار قابل توجهی است و سعی می‌کنیم تا پایان مهر ماه ۳۰ میلیون دُز واکسن به کشور وارد کنیم.

در ادامه محمد دهقانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: شاهد روند کاهش بیماری در استان خراسان جنوبی هستیم و پیک بیماری شکسته شده است.
او افزود: رعایت ۷۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی، عامل اصلی شکسته شدن پیک بیماری در استان است.

سیر نزولی بیماران کرونایی در بیمارستان سینا تهران

طالب‌پور، رییس بیمارستان سینا هم در بخش دیگری از برنامه در ارتباط اینترنتی گفت: در ۱۰ روز گذشته سیر نزولی بیماران در بیمارستان کاملاً مشهود بود و دو بخش از ۷ بخشی که به بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم را به بخش عادی تغییر دادیم.