۰ نفر

آشنایی با منهتن نیویورک در تهران؛ محله گیشا

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۰
کد خبر: 342344
آشنایی با منهتن نیویورک در تهران؛ محله گیشا

کی‌نژاد و شاپوریان؛ کیشا و حالا گیشا. این روند تغییر نام محله‌ای در شمال غرب تهران است که همه آن را می‌شناسیم.

کی‌نژاد و شاپوریان، دو شریک تجاری بودند که در سال‌های دور در این محله یک کارخانه می‌زنند، نامش را کیشا که ترکیبی از فامیلی هر دو بود، می‌گذارند و سپس در مرور زمان کارخانه کیشا، جای خود را به خانه‌های مسکونی گیشا می‌دهد. محله گیشا را بهترین محله شمال غرب و منطقه دو می‌دانند و دلیل اصلی این موضوع، موقعیت جغرافیایی، وفور امکانات رفاهی، فرهنگی و ... این منطقه است.

گیشا محله‌ای سرزنده و پویا است. به یمن مجتمع‌های تجاری بزرگ و مراکز خرید این محدوده رفت و آمد در طول شبانه‌روز بالا است. پس می‌توان نتیجه گرفت در گیشا امنیت زیادی وجود دارد؛ این موضوع در خصوص اکثر مناطق زنده پایتخت صدق می‌کند. پیش‌تر به موقعیت جغرافیایی گیشا اشاره کردیم: این محدوده از قسمت شرقی به اتوبان چمران و از قسمت غربی به بزرگراه شیخ فضل الله نوری دسترسی دارد. همچنین در قسمت جنوبی گیشا بزرگراه جلال آل احمد و در قسمت شمالی آن اتوبان حکیم قرار گرفته است.

حالا به خود محله وارد می‌شویم. اولین موضوعی که در گیشا جلب توجه می‌کند، شماره‌گذاری دقیق و منظم خیابان‌های این محدوده است. زوج‌ها در یک سمت و فردها در سمت دیگر دیده می‌شود. سبک شماره‌گذاری و قرار گرفتن چهارراه‌های منطقه، یادآور کوچه پس‌کوچه‌های منهتن نیویورک است و این موضوع، مدرن بودن گیشا را نشان می‌دهد. در پل گیشا تاکسی‌های متعدد را می‌بینیم مثل ایستگاه تاکسی آریاشهر یا جلال آل احمد و مرزداران. همچنین همسایگی با دانشکده‌های روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به این محله رنگ و بوی فرهنگی بخشیده است. ایستگاه بی‌آرتی پایانه شهید افشار-پایانه جنوب در کوی گیشا ایستگاه دارد و خط متروی دانشگاه تربیت مدرس نیز به زودی در این محله افتتاح می‌شود. همه این‌ها بر قیمت آپارتمان در گیشا تاثیر گذاشته است. همچنین وجود پارک گفت‌و‌گو در شمال غربی محدوده، آب و هوای دلنشینی به ساکنین هدیه می‌دهد، البته در کنار این‌ها باید به وجود امکانات تفریحی و فرهنگی این پارک نیز اشاره کرد.

خانه‌ها و آپارتمان‌های نوساز و قدیمی در گیشا در کنار یکدیگر دیده می‌شود و همین موضوع برای این محله یک مزیت به شمار می‌آید. زیرا این امکان را به شما می‌دهد که با بودجه‌های مختلف بتوانید یک «گیشانشین» شوید. تنها کافی است در جست‌و‌جو کمی دقیق‌تر باشید. چگونه؟ راه حل آسان است: مراجعه به سایت دیوار و پرسه زدن در میان آگهی‌های خرید، فروش رهن یا اجاره آپارتمان در این منطقه. برای مثال آپارتمانی 50 متری، نوساز و فول امکانات در خیابان هشتم گیشا با 50 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهیانه دو میلیون و 850 هزار تومان در دیوار آگهی شده است. در مقابل نیز آپارتمانی 50 متری با 15 سال سن ساخت، 30 میلیون تومان ودیعه می‌خواهد و ماهیانه یک میلیون و 700 هزار تومان اجاره. همچنین قیمت خرید و فروش آپارتمان در گیشا نیز از بین آگهی‌های سایت دیوار قابل تشخیص است. مثلا در این سایت 105 متر آپارتمان دو خوابه، با سه سال سن ساخت واقع در خیابان 31، رو به آفتاب، فول امکانات و دارای پاسیو به قیمت یک میلیارد و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ یعنی متری 18 میلیون تومان.

منبع : ویرلن