۰ نفر

خوب و بد سکونت در حوالی بلوار ابوذر

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 313868
خوب و بد سکونت در حوالی بلوار ابوذر

بلوار ابوذر در شرق تهران و دردو منطقه 14 و 15 شهرداری تهران قرار گرفته و توسط بزرگراه محلاتی به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود. بلوار ابوذر از خیابان پیروزی آغاز شده و تا پایانه خاوران (سه راه افسریه) ادامه پیدا می‌کند. این منطقه از شمال به خیابان پرواز و از شرق به بزرگراه افسریه و از غرب به بلوار نبرد منتهی می‌شود.

در وسط این بلوار آبراهی جریان دارد که ادامه آبراه مسیل باختر است. 4 هزار متر، طول مسیل ابوذر است. این مسیلکه از منطقه یک شروع می‌شود و با عبور از مناطق 3، 8، 4 و 13 و 14 وارد و سپس بعد از خیابان ده‌حقی، وارد منطقه 15 شده و از شهر خارج می‌شود. روی این آبراه 6 پل قرار گرفته که بلوار را به 6 بخش تقسیم می‌کند.

از مزایای خرید خانه در ابوذر وجود همین رودخانه است که موجب پاکیزگی هوا در این منطقه شده است. به گفته ساکنان منطقه در ایام آلودگی هوای تهران، منطقه ابوذر نسبت به دیگر مناطق شرق تهران آلودگی کمتری دارد. البته عبور این مسیل از محله ابوذر در کنار ایجاد فرصت‌های بهینه، تبعات زیست‌محیطی هم داشته است. مثلا برخی از ساکنین معتقدند در حاشیه مسیل فضای مناسبی برای زندگی موش‌ها ایجاد شده است که البته معاونت امور شهری منطقه برای حل این معضل وارد عمل شده است. یا اینکه سال گذشته بارش شدید باران باعث طغیان این مسیل و ایجاد سیل در محله شد.

از دیگر مزایای خرید خانه در ابوذر و حوالی این بلوار، فضای سرسبز گسترده‌ای است که اطراف این مسیل شکل گرفته است. زمین‌های اطراف بلوار ابوذر در گذشته تماما باغ بود و درخت و کم‌کم جای خود را به ساختمان‌ها دادند. اما اطراف مسیل هم‌چنان پر از درخت است و شهرداری هم برای نگهداری و حفظ این فضای سبز بسیار تلاش کرده است. اما از طرفی دیگر همین فضا در فقدان نورپردازی کافی و اصولی به مسیری ناامن برای تردد زنان در ساعات شب تبدیل شده است.

برای خرید خانه در ابوذر می‌توانید آگهی‌های بخش املاک سایت دیوار را بررسی کنید. لازم به ذکر است که بخش جنوبی بلوار نسبت به بخش شمالی، تطابق بیشتری با اصول شهرسازی دارد. در بخش شمالی کوچه‌ها تنگ‌تر و باریک‌تر هستند و تراکم ساختمان‌ها و خانه‌ها بالا است. آپارتمان 69 متری یک خوابه در پل پنجم ابوذر، به قیمت 390 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ساختمان در سال 1384 ساخته شده و نمای سنگی دارد. عکس‌های آگهی نشان می‌دهد که این واحد خوش‌نقشه و دارای آشپزخانه اوپن است. در متراژ بالای صدمتر، واحدی 125 متری، نوساز و کلیدنخورده، متری 6 میلیون و 600 هزار تومان آگهی شده که زیر میانگین قیمت خانه در این محله محسوب می‌شود. این آپارتمان که در پل ششم ابوذر واقع شده سه اتاق‌ خواب دارد اما فاقد انباری و پارکینگ است.