۰ نفر

گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با جبار کوچکی‌‎نژاد؛

نماینده رشت: تلاش برای پایان دادن به بحران زباله در سراوان ادامه دارد / احتمالا منجیل جایگزین مناسبی است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 636665
نماینده رشت: تلاش برای پایان دادن به بحران زباله در سراوان ادامه دارد / احتمالا منجیل جایگزین مناسبی است

چالش پهنه سراوان به چالش جدی برای استان گیلان بدل شده و نارضایتی و اعتراضات مردم منطقه را به دنبال داشته است. در حال حاضر این تعهد از شهرداری استان گرفته شده تا سال جاری پهنه سراوان به طبیعت بازگشته و کاملا ساماندهی شود.

اقتصاد آنلاین - هانا پاکمند؛ نارضایتی مردم و ساکنین بومی منطقه سراوان رشت توجه بسیاری را به بحران پسماند سراوان جلب کرده است. سراوان طی چند دهه اخیر میزبان زباله‌های سراسر استان گیلان بوده و نامناسب بودن محل دفن زباله‌ها معضلات بسیاری از جمله بوی تعفن و غیر قابل تنفس، بیماری‌های مسری و همچنین سرریز شیرابه‌های سمی به دنبال داشته است.

جبار کوچکی‌ نژاد، نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین به بحران مدیریت پسماند در سراوان اشاره نمود و گفت: در بحران مدیریت پسماند در سراوان علاوه بر اینکه برخورد مناسبی با مردم منطقه وجود نداشته برنامه مشخصی هم برای برای رفع این بحران در دستور کار قرار نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر منبع مالی مناسبی در اختیار شهرداری قرار گرفته تا پروژه مدیریت پسماند سراوان هر چه سریع‌تر سر و سامان یابد و وضعیت سراوان از حالت بحرانی خارج شود.

نماینده مردم رشت در رابطه با جابه‌جایی مکان پسماندها گفت: موضوع جابه‌جایی مکان دفن و یا دپوی پسماندها همچنان عملی نشده است. اما احتمالا شهرک بابائیان منجیل جایگزین مناسبی برای انتقال زباله‌ها باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری و استانداری استان گیلان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بحران مدیریت پسماند در سراوان تا پایان سال جاری پایان یابد و این تعهد از شهرداری استان گرفته شده تا پهنه سراوان به طبیعت بازگشته و کاملا ساماندهی شود.

گفتنی است مسئله دپو و دفنن زباله در سایت سراوان در نزدیکی شهرستان رشت در سالهای اخیر تبدیل به یک بحران جدی منطقه ای شده بود اما در سال جاری و همزمان با اعتراضات اهالی سراوان این موضوع جهت رسیدگی هرچه جدی‌تر در دستور کار مقامات دولتی و خصوصا وزارت کشور قرار گرفت.

در همین راستا برخی مقامات از جمله فرماندار و شهردار رشت نیز از برچیدن این سایت دفن زباله تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر دادند. اهالی محل نیز ضمن اشاره به وعده مسئولان دولتی و نمایندگان جهت جمع آوری این محل تا پیش از آغاز سال ۱۴۰۲ بر لزوم تسریع پیشبرد فرآیند برچیدن این سایت پرحاشیه تاکید دارند.