۰ نفر

در پی بحران‌های زیست محیطی؛

گروهی از عراق برای مذاکره بر سر بحران آب به ایران می آیند

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۷
کد خبر: 631898
گروهی از عراق برای مذاکره بر سر بحران آب به ایران می آیند

یک هیات از استان دیالی پس از عید فطر برای بررسی ۳ پرونده مهم از جمله آب و رود‌های مشترک با ایران به تهران سفر خواهد کرد. رییس اتحادیه انجمن‌های کشاورزان دیالی اشاره کرد که این سفر افق‌هایی را برای هماهنگی گسترده‌تر در پرونده آب به ویژه در رود‌های مشترک بین عراق و ایران می‌گشاید.

به گزارش میدل ایست نیوز، رعد التمیمی، رییس اتحادیه انجمن های کشاورزان دیالی تاکید کرد که پس از عید فطر، هیاتی از عراق به تهران خواهد رفت تا ۳ پرونده مهم را بررسی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، وی در گفت وگویی با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: اتحادیه عمومی انجمن های کشاورزان دیالی از هفته ها قبل تحرکاتی را برای تشکیل هیاتی که به تهران سفر کند، آغاز کرده است.

التمیمی افزود: این هیات در سفر به تهران و دیدار با مقامات ایران ۳ پرونده مهم از جمله بارزترین آن هماهنگی درخصوص آب ها و رودهای مشترک و لزوم تقسیم خسارت در فصول خشک سال را بررسی خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این هیات بعد از عید فطر به ایران خواهد رفت و پرونده رهاسازی آب رود دیالی به صورت ویژه در اولویت خواهد بود به خصوص با توجه به اینکه حجم خسارت در دیالی بسیار است و فاجعه ای را برای شمار زیادی از عراقی ها رقم زده علاوه بر اینکه نگرانی هایی درخصوص از بین رفتن باغ ها وجود دارد.

رییس اتحادیه انجمن های کشاورزان دیالی اشاره کرد که این سفر افق هایی را برای هماهنگی گسترده تر در پرونده آب به ویژه در رودهای مشترک بین عراق و ایران می گشاید.

این سفر با توجه به تقویت اهمیت همکاری در زمینه امنیت غذایی و رفع نیاز بازارها به محصولات زراعی اهمیت دارد.