۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی شود؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبر: 636474
استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی شود؟

نماینده مردم ساری در صحن علنی مجلس از تعلل در اعلام وصول استیضاح برخی از وزرا از جمله وزیر صنعت گلایه کرد و گفت: سه ماه است که استیضاح وزیر صمت تحویل هیات رئیسه شده اما در هیات رئیسه معطل مانده است.

اقتصادآنلاین_ پرستو بهرامی‌راد؛ علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس بیان کرد: تذکر بنده به ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص استیضاح وزرا باز می‌گردد چرا استیضاح برخی از وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول نمی‌شود. سه ماه است که استیضاح وزیر صمت تحویل هیات رییسه شده اما در هیات رییسه معطل مانده است.

او در ادامه اظهار کرد: ماده 221 آیین‌نامه بر این موضوع تاکید دارد که درخواست استیضاح زمانی که بیش از 10 امضاء داشته باشد باید بلافاصله در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و مورد رسیدگی قرار گیرد. دلایل ناکارآمدی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص است اما چرایی وضعیت موجود باید مشخص شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در بعد نظارتی حق دارد و در بحث گرانی خودرو و اوضاع و احوال اقتصادی نمی‌تواند از حقوق ملت کوتاه بیاید. هیات رییسه توضیح دهد که چرا استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی‌شود. بنده پیگیر حقوق کارگران در دولت هستم و از شما نیز می‌خواهم این موضوع را با جدیت دنبال کنید.

تحصیلات و سوابق مسئولان شفاف می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدیران و مسئولان دستگاه ها را مکلف به شفاف‌سازی تحصیلات، سوابق و نحوه بکارگیری خود کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را بررسی کرده و ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

دو فوریت طرح ساماندهی اجاره‌ بهای املاک تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی موافقت کردند.

علی خضریان نماینده تهران تقاضای بررسی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی را مطرح کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد شنیدن نظرات نمایندگان موافق و مخالف دو فوریت، با ۱۴۹ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس، با بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی با قید دو فوریت موافقت کردند.