۰ نفر

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی؛

نمایندگان مجلس طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی موافقت کردند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 625426
نمایندگان مجلس طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی موافقت کردند

نمایندگان مجلس با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی با ۱۹۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

روح الله عباسپور در تشریح گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی گفت: این طرح دارای مواد متعددی است که با اصطلاحات، دستگاه های مشمول، سیاستگذاری ها، راهبردهای کلان و... پرداخته است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروزه برای مدیریت کشور، شهرداری، مسائل اقتصادی و به طور کلی امور زندگی باید از شیوه های نوین و یکپارچه سازی شده داده ها و اطلاعات ملی بهره ببریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز دیگر نمی توان کشور را به شیوه های سنتی اداره کرد، لذا اهمیت طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی بسیار مشهود است.

وی اظهار کرد: در بحث یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی، افزایش قدرت حکمرانی و حاکمیت به میان می آید، لذا برای گسترش تبادل داده میان دستگاه های مشمول قانون ضرورت یکپارچه سازی بیش از پیش مشهود می شود.

عباسپور گفت: اگر بخواهیم برنامه ای برای کشور داشته باشیم، باید به سمت یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی حرکت کنیم. امروزه پایگاه های داده و اطلاعات متعددی در کشور وجود دارد، اما به دلیل یکپارچه نبودن آنها نمی توان نیازهای کشور را به طور صحیح و به موقع برطرف کرد.