۰ نفر

در جلسه علنی امروز؛

مجلس با تفحص از عملکرد آب و فاضلاب خوزستان موافقت کرد

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبر: 552473
مجلس با تفحص از عملکرد آب و فاضلاب خوزستان موافقت کرد

نمایندگان مجلس با تحقیق و تحفص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۴ رای موافق با تحقیق و تحفحص موافقت کردند.

پیش از رای گیری «عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در سخنانی گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در ابتدا اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع در میسیون با حضور ۱۸ نماینده عضو و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

وی درباره محورهای تحقیق و تفحص گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مشمول مقررات قانون محاسبات عمومی کشور و آئین نامه معاملات دولتی نمی باشد و بنابر گزاراشات و خبرهای واصله تخلفات و سواستفاده هایی در این سازمان محتمل است.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و افزود: نحوه و کیفیت برگزاری جلسات شورای عالی سازمان و تصمیمات گرفته شده، بررسی نحوه استفاده اختیارات اعضای هیات عامل در واگذاری های بدون ترک تشریفات بویژه ماده ۳۱ آیین نامه معاملات این سازمان و سومدیریت و کم کاری های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه های انجام شده طی مدت ۲سال گذشته از محورهای تحقیق و تفحص است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بررسی نحوه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بندرشهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت های خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر، بررسی چگونگی پرداخت پاداش های سالیانه به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان،  بررسی شرایط اهلیت و رقابت پذیری در قراردادهای واگذاری ها و اپراتورهای بنادر و بررسی عملکرد سازمان بنادر در فرآیند اجرایی قانون شناسایی کالاهای متروکه از دیگر محورهایی است که در تحقیق و تفحص به آن تاکید شده است.

ایری درباره دیگر محورهای تحقیق و تفحص خاطرنشان کرد: بررسی سفرهای خارجی مدیران سازمان به لحاظ ضرورت و هزینه‌های مترتب آن، بررسی و نحوه فرآیند در تسهیلات ارائه شده از محل وجوه اداره شده، بررسی پرداخت تسهیلات و رفاهیات به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان، بررسی عملکرد مالی و اجرایی سازمان در حفظ و حراست بیت المال و نحوه واگذاری اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندرشهیدرجایی از دیگر محورهایی است که در تحقیق و تفحص آمده است.