۰ نفر

رییس مجلس؛

دوره ای جدید و کم نظیر از حکمرانی آغاز شده است / مردم دیگر هیچ بهانه ای را از ما نخواهند پذیرفت

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبر: 542298
دوره ای جدید و کم نظیر از حکمرانی آغاز شده است / مردم دیگر هیچ بهانه ای را از ما نخواهند پذیرفت

رییس مجلس با بیان اینکه دوره جدیدی از حکمرانی کشور آغاز شده که فرصتی کم‌نظیر است، گفت: مردم از امروز هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت؛ اختلاف نظر بین مسئولان باید به خروجی یکپارچه به نفع مردم منجر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با عرض تبریک به محسنی اژه‌ای در مسئولیت جدید و خطیر به عنوان ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: به برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین رییسی که انصافاً با تلاش مضاعف و کار تحولی و بر اساس سند تحول که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود امید و نشاط را در جامعه به وجود آورد، تبریک می‌گویم و اطمینان دارم با شناختی که از آقای محسنی اژه‌ای دارم و با سابقه و شناخت دقیقی که ایشان از قوه قضاییه دارد، انشاءالله این حرکت با شتاب بیشتر به پیش خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سخت امروز کشور تاکید کرد: واقعیت تلخی است و آن این است که امروز کشور در شرایط سختی به سر می‌برد. شرایط بر مردم ما مخصوصاً بر محرومین و مستضعفین سخت‌تر از همیشه است. از بُعد مسائل اقتصادی، هم سرمایه‌گذاران و هم محرومین هر دو در آسیب هستند. هم در حوزه مسائل اجتماعی سرمایه‌های اجتماعی ما رو به کاهش است و بزرگترین سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است در شرایط خوبی نیست و این یک واقعیت تلخ است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته خداوند بزرگ را شاکر هستیم که یک دوره جدید از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده است و در آستانه شروع به کار و مسئولیت‌پذیری در یک دوره جدید هستیم. این فرصت یک فرصت بسیار کم نظیر برای خدمت به مردم و برای حل مشکلات است.

قالیباف در ادامه افزود: این توقع به حق مردم از ماست و هیچ بهانه‌ای مردم از ما نخواهند پذیرفت. این وظیفه‌ای است که بر دوش همه ماست و هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست. همه ما ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم و در مقابل مقام معظم رهبری و در پیشگاه خداوند هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه مکلف هستیم، تاکید کرد: ما ملزم هستیم که با کارآمدی یک زندگی خوب با اولویت محرومین و مستضعفین را محقق کنیم. ما مکلف هستیم با کارآمدی و پاسخگویی بتوانیم ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم. بار اصلی این مسئولیت بر عهده دولت محترم در آینده است؛ چرا که اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، اما روشن و مشخص است که دو قوه دیگر باید این فعالیت‌ها را تکمیل کنند و نقش کلیدی در همکاری و همدلی و هم‌افزایی دارند.

قالیباف ادامه داد: امروز هم باید این همدلی و همکاری و هم‌افزایی نه تنها در حد سران سه قوه بلکه تا آخرین رده‌های مسئولیت تا بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و در همه سطوح آثارش مشخص شود. باید ارتباط وسیع با مردم، مردمی بودن، شفاف سازی کردن، شفاف بودن و هوشمندسازی کردن همه سیستم‌ها برای این کارآمدی و پاسخگویی فراهم باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاشیه‌سازی، حاشیه‌روی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است و بدون شک کام مردم را تلخ خواهد کرد و هرگز مردم این را از ما قبول نخواهند کرد، افزود: البته معنای این حرف این نیست که به استقلال قوا توجه نکنیم. این معنای این حرف نیست که در جلسات کارشناسی و بررسی‌های تخصصی اختلاف سلیقه وجود نداشته باشد. استقلال قوا بر اساس قانون اساسی، فرض است و ما مکلف هستیم آن را اجرا کنیم. حتما اختلاف سلیقه وجود دارد و حفظ استقلال قوا و این اختلاف سلیقه در بررسی‌های تخصصی امری طبیعی است. مهم این است که تعاملات بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی‌های یکپارچه به نفع مردم منجر شود و با رضایت خداوند متعال تبلورش را در رضایت مردم با عمل و خدمت به مردم با همه وجودمان هم خودمان و هم مردم حس کنیم و همگان بر آن صحه بگذارند.

وی افزود: ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم و هدف‌هایمان و نیت‌هایمان برای خدا و به نفع مردم باشد. جنس کار‌های ما از جنس کار‌های جهادی و پرتلاش باشد. جنس کار‌های ما از این باشد که هم خوب کار کنیم و هم اثربخشی آن را در جامعه ببینیم.

قالیباف در پایان تاکید کرد:مسئولیت همه ما مسئولان نظام وابسته به نقش ما در زمینه عدالت و عدالت‌گستری است. این وظیفه همه ماست و امیدواریم که در این مسیر حرکت کنیم. گام دوم و جوان‌گرایی و انقلابی‌گرایی در همین چارچوب تعریف می‌شود. انشاءالله در این مسیر بتوانیم گام‌های جدی برداریم و با همت همه ما و تلاش‌هایمان با همراهی مردم و دعای مردم انجام وظیفه کنیم.