۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی؛

شایسته سالاری در سیستم مدیریتی ما ضعیف است

۲ مهر ۱۳۹۹، ۰:۱۵
کد خبر: 469042
شایسته سالاری در سیستم مدیریتی ما ضعیف است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته سالاری و سیستم مدیریتی ما یا نیست یا ناقص و ضعیف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای شامگاه سه شنبه در برنامه روایت حبیب که از شبکه سوم سیما پخش شد در بیان ویژگی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی  و وجه تمایز این شهید با سایرین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت:  همه ما مدیون شهدا و آزادگان و جانبازان و شهدا هستیم. 

وی افزود: بنده و شهید سلیمانی هیچکدام همدیگر را از قبل نمی‌شناختیم و در عملیات فتح المبین چون در چذابه درگیر بودیم جنگ شدید بود و من اولین باز آقای سلیمانی را در فتح المبین دیدم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ما از عملیات بیت المقدس با هم آشنا شدیم تا همین روزهای آخر. هرچند در دفاع مقدس فاصله جغرافیایی باهم داشتیما اما رتباط بسیار تنگاتنگ برقرار بود اما ارتباط ما به صورت جدی از دوران جبهه شکل گرفت. 

قالیباف در ادامه بیان کرد: دردوران دفاع مقدس شایسته پروری، شایسته سالاری و گزینه سالاری بود، دقیقا همان چیزی که در سیستم مدیریتی ما اکنون یا نیست یا ناقص و ضعیف است. 

وی تصریح کرد: آنجا (دفاع مقدس) افراد در میدان عمل انتخاب می‌شدند، صبح روز عملیات پشت خاکریز انتخاب می‌شدند حتی ممکن بود فرد را نشناسیم اما او را برای مدیریت انتخاب می‌کردیم. 

رییس مجلس شورای بیان کرد: در جبهه فرهنگ بیا و برو متفاوت از جهان بود. صبح عملیات که هوا گرگ و میش بود همه بچه های رزمنده فرمانده لشکر و تک بر همه انجا بودند بدون شک شهید سلیمانی هم همانجا شناخته شد. 

قالیباف بر همین اساس اضافه کرد: ما شاهد بودیم که جنگ تمام شد عده ای گفتند کی گفت بعد از فتح خرمشهر بجنگیم. اول دهه هفتاد در روزنامه ها قلم می زدند و فرهنگ غربگرایی که روح مبارزه در آن نبود را ترویج می دادند. عده ای می گفتند چرا پایان جنگ را بعد بیت المقدس اعلام نکردید. البته این حرف غلط بود.چرا که همان موقع نیز درست است که دشمن عقب نشینی کرد ولی در جبهه همه موقعیت های نظامی داخل خاک ما را نگه داشت.

قالیباف در ادامه بیان کرد: همان مسیری که امروز به کربلا می روند را گرفت در حقیقت آتش بس از لحاظ نظامی اصلا در آن زمان امکان پذیر نبود چراکه دشمن در موقعیت برتری از لحاظ نظامی قرار می گرفت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: حاج قاسم پس از شهادت شهید کاظمی بارها می‌گفتند که امیدوارم خدا هم عاقبت من را به شهادت ختم کند. حاج قاسم در اوج اخلاص، عظمت و اقتدار به شهادت رسید.