۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

از نظر کالاهای اساسی مشکلی نداریم

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۲
کد خبر: 451478
از نظر کالاهای اساسی مشکلی نداریم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طبق گزارش سرپرست وزارت صنعت ایران از نظر ذخایر کالاها به ویژه کالاهای اساسی در سطح مناسبی قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد خدابخشی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای مدرس خیابانی به همراه معاونان خود در این جلسه گزارشی درباره تنظیم بازار و تجارت خارجی ارائه کرد که براساس گزارش ارائه شده ذخایر کالاها بویژه کالاهای اساسی در کشور در سطح مناسبی قرار دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگان درباره عملکرد وزارت صنعت و نارضایتی مردم از وضع بازار افزود: آقای مدرس خیابانی اقدامات صورت گرفته درباره تنظیم بازار را برای نمایندگان تشریح کرد اما اعضای کمیسیون تاکید بیشتری بر روی اعمال نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی داشتند. نمایندگان در این نشست نسبت به نحوه تخصیص منابع ارزی یارانه‌ای به کالاهای اساسی در سال‌های گذشته انتقاد کرده و اعلام کردند، مشخص نیست این ارزها به دست مصرف‌کننده واقعی رسیده یا واسطه، بنابراین در ادامه از سرپرست وزارت صمت خواستند تا برنامه شفاف و جامعی را برای نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای تدوین کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اضافه کرد: در این جلسه درباره تولید لاستیک بویژه لاستیک ماشین‌های سنگین هم مباحثی مطرح شد، مشکل کنونی تولیدکنندگان لاستیک‌های سنگین این است که آنها طرح‌های توسعه‌ای یا ایجادی دارند و با توجه به ممنوعیت صادرات لاستیک توسط دولت، اکنون صندوق توسعه ملی به سختی وام ارزی در اختیارشان قرار می‌دهد در صورتی که ما برای تامین لاستیک ۷۵ درصد به خارج از کشور وابسته هستیم و باید وزارت صمت ضمن حمایت از تولید و ظرفیت‌های داخلی مشکل وابستگی را به خارج در این مورد حل کند.