۰ نفر

تصویب اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 354524
تصویب اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی

عضو کمیسیون قضایی مجلس از تصویب جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز مواد ارجاع شده از صحن علنی مجلس درباره طرح اعاده اموال نامشروع برای رفع ابهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از رفع ا بهام و جمع‌بندی مجدد برای بررسی به صحن ارسال شد. 

وی افزود: در  ادامه این جلسه تعدادی از مواد طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در جریان بررسی طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری اعضای کمیسیون مصوب کردند که چنانچه شخصی از مصوبه، آیین‌نامه یا تصمیم دستگاه اجرایی متضرر و متحمل خسارت شود می‌تواند پس از ابطلال این مصوبه با مراجعه به دادگاه از دستگاه مورد خسارت خود را مطالبه کند و دستگاه مربوطه نیز میزان خسارت را از مدیری که مصوبه و  آیین‌نامه اجرایی توسط وی وضع شده دریافت می‌کند. 

وی در پایان گفت: همچنین در جریان بررسی این طرح مصوب شد تا در کنار هیات عمومی فعلی دیوان عدالت اداری هیات عمومی دیگری تشکیل شد که مسائل استانی و شهرستانی را مورد بررسی قرار دهند.