۰ نفر

انتقاد لارگانی از اداره سازمان امور مالیاتی با سرپرست

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 352848
انتقاد لارگانی از اداره سازمان امور مالیاتی با سرپرست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اداره سازمان امور مالیاتی با سرپرست طی ماه‌‍‌های اخیر گفت: در شرایطی که صادرات نفت با تحریم روبرو است و یکی از راه‌های درآمدی مالیات تلقی می‌شود سردرگمی در ریاست این سازمان جایز نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اداره شدن سازمان حاکمیتی امور مالیاتی با سرپرست طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما با تغییر یک مدیر ارشد مدیران میانی هم تغییر می‌کنند که این موضوع به کشور ضربه می‌زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مدیر قبلی سازمان امور مالیاتی کار خودش را می‌کرد و رضایتمندی نسبی وجود داشت، گفت: با تغییر وزیر اقتصاد، رئیس این سازمان هم تغییر کرد و اکنون با سرپرست اداره می‌شود که قطعا مشکلاتی را به همراه دارد چرا که سرپرست نمی‌داند ماندنی است یا رفتنی؛ بنابراین نمی داند در مسائل مختلف تصمیم‌گیری یا بخشنامه‌ای صادر کند یا خیر، این ملاحظه وجود دارد که بعدا مورد سوال و مواخذه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین جایگاه مدیران میانی نیز متزلزل است و همه چشم انتظار و بلاتکلیف هستند. این مساله در شرایط کنونی یک عیب بزرگ تلقی می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید سیاست را با کار دخالت دهیم، افزود: با تغییر یک مسئول درصد جابجایی مدیران زیاد می‌شود و حتی در برخی موارد آبدارچی آن  اداره هم تغییر می‌کند این موضوع قطعا بهره‌وری و کارایی لازم را نخواهد داشت.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی، در شرایطی که صادرات نفت با تحریم روبرو است و یکی از راه‌های درآمدی مالیات تلقی می‌شود سردرگمی در ریاست این سازمان جایز نیست و باید فردی برنامه‌ریز و توانمند که مالیات را می‌شناسد هرچه سریعتر در راس کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ریاست جدید سازمان باید به دنبال اصلاح وضعیت نظام اطلاعات مالیاتی بر اساس قانون باشد.