۰ نفر

چند درصد بودجه ۹۸ در مجلس تغییر می‌کند؟

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 328798
 چند درصد بودجه ۹۸ در مجلس تغییر می‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس روند بررسی بودجه سال ۹۸ در پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تنها 4 درصد بودجه را می‌توانند تغییر دهند، اظهار داشت: نمایندگان در مجلس کمتر از 4 تا 5درصد بودجه را تغییر می‌دهند؛ این در حالی است که بودجه‌ریزی و تدوین آن کار دولت محسوب می‌شود و باید تغییرات اساسی در رویه بودجه‌نویسی ایجاد شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: اقشار طبقه محروم جامعه با تنگناهای اقتصادی روبرو شدند و بسیاری از شهروندان در تامین مایحتاج زندگی خود مشکل دارند. تلاش می‌شود در بودجه 98، تامین معیشت مردم به صورت خاص و ویژه دیده شود.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های ملی نیمه تمام در کشور تصریح کرد: نمایندگان مجلس بر آن هستند که پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام ملی را در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دهند. باید توجه داشت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی براساس اسناد بالادستی برنامه ششم و بودجه 97 باید انجام می‌شد. حالا این موضوع در بودجه 98 هم تکرار شده که امیدواریم عملیاتی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید اسناد بالادستی بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، تصریح کرد: این موضوع در اسناد بالادستی آمده اما متاسفانه در عمل به آن توجه نشده است و ما حتما باید راهکارهای عملی برای برون رفت از این وضعیت داشته باشیم.

مقدسی درباره لابی برخی نمایندگان برای دریافت اعتبارات بیشتر برای حوزه انتخابیه خود،گفت: آیین‌نامه اجرایی کمیسیون تلفیق، به گونه‌ای تدوین شده که نگرانی بابت دریافت اعتبارات بیشتر و اعمال نفوذ  از سوی نمایندگان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با بررسی‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی صورت می‌گیرد و ارائه پیشنهادات نمایندگان، اصلاحات لازم به گونه‌ای اعمال شود که بودجه واقع‌بینانه‌تر باشد. البته دولت سعی کرده بودجه را واقع‌بینانه بیاورد ولی به نظر ما این امر نیاز به اعمال اصلاحاتی دارد.