۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از دستور کار کمیسیون‌های مجلس

چهار وزیر به مجلس می‌روند/ بررسی طرح تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 297093
چهار وزیر به مجلس می‌روند/ بررسی طرح تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی

در هفته دوم شهریور ماه چهار وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور پیدا می‌کنند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ کمیسیون اجتماعی مجلس طرح تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی، بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و همچنین طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را در دستور کار دارد.

در کمیسیون اقتصادی مجلس هم انتخاب اعضای هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خواهد بود.

این هفته رضا اردکانیان وزیر نیرو، برای پاسخگویی به سوالات پنج تن از نمایندگان مجلس در کمیسیون انرژی حضور می‌یابد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود تا پاسخگوی سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس باشد.

کمیسیون عمران مجلس ضمن بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، میهمان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم به منظور بررسی عملکرد دستگاه دیپلماسی در صدور خدمات فنی و مهندسی و جذب سرمایه خارجی در امور عمرانی و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در امور عمرانی خارج از کشور و همچنین پاسخ به سوال نماینده خرم آباد در این کمیسیون حاضر می‌شود.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان و بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته ملی را در دستور کار دارد.

این هفته در کمیسیون کشاورزی مجلس هم برنامه‌ها و طرح‌های دولت در خصوص کنترل فرسایش بادی و مقابله با گرد و غبار با تاکید بر استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین مسایل و مشکلات تولید و عرضه محصولات باغبانی عمده را مورد بررسی قرار می‌دهد.