۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

70 درصد مشکلات کامیون‌داران حل شده است/ انتقاد به عملکرد وزارت صنعت

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 289030
70 درصد مشکلات کامیون‌داران حل شده است/ انتقاد به عملکرد وزارت صنعت

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ادامه بررسی مشکلات کامیون‌داران در کمیسیون متبوعش گفت: تاکنون بیش از ۷۰درصد مطالبات و خواسته‌های کامیون‌داران حل و فصل شده است.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در رابطه با مشکلات و مطالبات کامیون داران و اقدامات دستگاه های اجرایی، کمیسیون عمران گزارشی را تهیه و تدوین و تقدیم هیات رییسه مجلس کرده که این گزارش ظرف هفته جاری یا هفته آینده در صحن مجلس قرائت خواهد شد.  

رضایی کوچی با بیان اینکه روزانه بیش از 450 هزار راننده بالغ بر یک میلیون تن بار را در سطح کشور جابجا می‌کنند، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در اقتصاد کشور، تاکنون سه جلسه در کمیسیون عمران مجلس و چندین جلسه متوالی در کمیته‌های تخصصی این کمیسیون برای رفع مسایل و مشکلات کامیون‌داران برگزار شده است و در صورت احساس ضرورت، این جلسات ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تاکید بر اینکه مطالبات و خواسته های کامیون داران و رانندگان به حق و به جا است، عنوان کرد: خوشبختانه حدود 70 درصد مشکلات فعالان این صنف با پیگیری های مجلس و دستگاه های اجرایی مرتفع شده و به عنوان مثال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسایل بیمه ای رانندگان، تلاش‌های زیادی انجام داده است.

رضایی کوچی در ادامه افزود: البته برخی از دستگاه های اجرایی هم قصور و کم کاری هایی در این زمینه داشته اند که کمیسیون عمران در گزارش ارائه شده به صحن، این موضوعات را هم لحاظ کرده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با رفع مشکلات کامیون داران چندان مطلوب نیست، گفت: انتظار این است که این وزارتخانه در بحث تأمین لاستیک و قطعات خودرو اقدامات و تلاش‌های بیشتری را انجام دهد.