۰ نفر

منابع آگاه اعلام کرد؛

احتمال لغو خرید توییتر توسط ایلان ماسک

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 651578
احتمال لغو خرید توییتر توسط ایلان ماسک

به گفته منابع آگاه، روند خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، باز هم متوقف شده است و احتمال لغو آن وجود دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، طبق یک گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، معامله ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، برای خرید توییتر احتمالاً در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، منابع آگاه در گفتگو با واشنگتن پست گفتند که تیم ماسک مذاکرات در مورد تأمین مالی این توافق را متوقف کرده است.

تیم ماسک در هفته‌های اخیر با رسانه اجتماعی توییتر بر سر «ربات‌های هرزنامه» درگیر شده‌اند و تهدید کرده‌اند که اگر این شرکت نتواند نشان دهد که کمتر از ۵ درصد از کاربران فعال روزانه‌اش حساب‌های جعلی هستند، از این توافق کناره‌گیری می‌کنند.

ماسک مدعی است که توییتر به میزان قابل توجهی تعداد این "ربات های هرزنامه" را در سرویس خود دست کم گرفته است. ماه گذشته، طبق گزارش‌های متعدد، توییتر به ماسک دسترسی به داده‌های خام خود را در صدها میلیون توییت روزانه ارائه کرد، اگرچه نه شرکت و نه ماسک این موضوع را تأیید نکردند.

توییتر در نشست مدیران اجرایی خود در روز پنجشنبه که هدف آن روشن کردن موضوع حساب‌های جعلی و رباتی این رسانه اجتماعی بود، اعلام کرد که هر روز یک میلیون حساب جعلی و ربات هرزنامه را حذف می‌کند.

توییتر در این نشست تأکید کرد که حساب‌های جعلی بسیار کمتر از ۵ درصد از تعداد کاربران فعال آن در هر سه ماهه است.

بر اساس این گزارش، داده‌های خصوصی شرکت توییتر که به صورت عمومی در دسترس نیستند و بنابراین در داده‌هایی که به ماسک ارائه شده هم وجود ندارند، شامل آدرس‌های آی پی، شماره تلفن و آدرس می‌شود. توییتر گفت چنین داده هایی به جلوگیری از شناسایی اشتباه حساب‌های واقعی به عنوان جعلی کمک می کند.

طبق گزارش واشنگتن پست، انتظار می رود تیم ماسک پس از این که به این نتیجه برسد که ارقام توییتر در مورد حساب‌های جعلی قابل تایید نیست، "اقدام شدیدی" را صورت دهد.

توییتر با اشاره به بیانیه‌ای که در اوایل ژوئن منتشر کرده بود، گفت که به اشتراک‌گذاری اطلاعات با ماسک ادامه می‌دهد تا "بر اساس شرایط توافقنامه ادغام، این معامله به طور کامل انجام شود."

توییتر گفت: ما معتقدیم که این توافق به نفع همه سهامداران است. ما قصد داریم معامله را انجام دهیم و توافق ادغام را با قیمت و شرایط توافق شده اجرا کنیم.