۰ نفر

۱۵میمون در آزمایش تلف شدند؛

اولین شکست ایلان ماسک در پیوند مغز انسان با رایانه

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۰۵
کد خبر: 610361
اولین شکست ایلان ماسک در پیوند مغز انسان با رایانه

یکی از مسئولان کمیته PCRM از مرگ ۱۵ میمون در آزمایش پروژه Neuralink در دانشگاه کالیفرنیا دیویس خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،ایلان ماسک برای پیوند مغز انسان با رایانه پروژه Neuralink را آغاز کرد؛ اما در مراحل اولیه آزمایش‌های نور الینک ۱۵ میمون از ۲۳ نمونه مردند.

به گزارش news۱۸، هدف ماسک در این طرح، قرار دادن تراشه‌ برای کنترل فعالیت‌ها در مغز انسان است. این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس با حضور ۲۳ میمون و در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به شکل آزمایشی اجرا شد. کمیته پزشکان بیش از ۷۰۰ صفحه سند، پرونده‌های دامپزشکی و گزارش‌های کالبد شکافی را بررسی کرد. به گفته جرمی بکام، مدیر تحقیقات PCRM شرایط جسمانی تمام میمون‌های دارای ایمپلنت مساعد نبود. دانشمندان با سوراخ کردن جمجمه میمون‌ها، تراشه‌های Neuralink را در مغز آن‌ها کاشتند.

تراشه مغزی

طبق گزارش‌ها یکی از حیوانات پس از ورود تراشه به مغزش به عفونت پوستی خون آلود مبتلا شده و باید کشته شود. یکی از میمون‌ها هم بر اثر خودزنی، انگشتان دست و پایش را از دست داده است. گزارش‌های کالبد شکافی نیز حکایت از خونریزی مغزی یکی دیگر از میمون‌ها دارد. کمیته پزشکی PCRM در شکایتش به وزارت کشاورزی آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا دیویس و ایلان ماسک را به نقض قانون رفاه حیوانات متهم کرده است. برنامه Neuralink در سال ۲۰۱۶ با هدف کمک به افراد آسیب دیده از صدمات مغزی و نخاعی مطرح شد. بر اساس گزارش‌ها آزمایشات انسانی این پروژه اواخر امسال آغاز می‌شود.

تراشه+مغزی