۰ نفر

ارایه بیش از ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵
کد خبر: 583644
ارایه بیش از ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی ۶هزار و ۵۰۰خدمت صادراتی به شرکت های دانش بنیان پس از شناسایی و ارزیابی توان شرکت‌ها در تولید محصولات و ارایه خدمات در جهت توسعه صادرات خود ارایه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از جمله اهدافی است که معاونت علمی و فناوری با حمایت‌های مادی و معنوی دنبال می‌کند.

بر همین اساس و با شکل‌گیری کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از سال ۹۳ تاکنون خدماتی برای توسعه توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه شده است تا بازار جهانی این زیست‌بوم توسعه یابد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه توسعه زیست‌بوم کسب و کارهای خلاق، بستری است که شرکت‌ها را به ارائه خدمات در ابعاد ملی و ورود به بازارهای جهانی با ارائه در رویدادهای بین‌المللی ترغیب کرده است.

بیش از ۷هزار شرکت دانش‌بنیان و خلاق بر بستر زیست‌بوم نوآوری و فناوری محصولات ایران‌ساخت و خدمات خود را ارائه می‌دهند که سال گذشته حجم گردش مالی این کسب‌وکارها از ۱۸۰هزار میلیارد تومان فراتر رفت. همچنین حجم صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از یک میلیارد دلار عبور کرد.

ارائه ۶ هزار و ۵۲۳ خدمت در این حوزه یکی از این تلاش‌ها است. این خدمات بنا به آمارهای موجود، یک هزار و ۹۹۴ متقاضی داخلی دارد و تسهیل کننده فرآیند صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان و خلاق به بازارهای جهانی است و این توانمندی‌ها را به دیگر کشورها معرفی می‌کند.

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی تلاش می‌کند پس از شناسایی و ارزیابی توان شرکت‌ها در تولید محصولات و ارائه خدمات، به آنها در توسعه توان صادراتی شان کمک کند.

این خدمات به ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا منجر شده است.