۰ نفر

جهان بازی در انتظار رویداد پلی‌استیشن

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبر: 559365
جهان بازی در انتظار رویداد پلی‌استیشن

بامداد جمعه به وقت تهران، جدیدترین برنامه پلی‌استیشن با معرفی بازی‌های جدید رونمایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی می‌توانند بامداد جمعه آینده به وقت تهران شاهد برگزاری جدیدترین رویداد پلی‌استیشن باشند. به گزارش وب‌سایت گیمزرادار، در یک توییت اعلام شده است که مشتاقان می‌توانند ویترینی با نگاهی به آینده ‌از پلی‌استیشن5 را در روز نهم سپتامبر (30دقیقه بامداد 19شهریور به وقت تهران) به نظاره بنشینند.

40دقیقه هیجان

سونی در وبلاگ پلی‌استیشن خود اعلام کرده است که در مدت زمان حدودا 40دقیقه، نگاهی درخصوص «به‌روزرسانی‌های استودیو پلی‌استیشن و برخی از خلاق‌ترین توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی» منتشر شده و مواردی فراتر از آن‌ را خواهد داشت. سونی همچنین بینندگان را تشویق می‌کند که پس از پایان این رویداد، برای دریافت به‌روزرسانی‌های بیشتر از برخی از تیم‌های استودیویی که در این برنامه حضور دارند، آنلاین بمانند و جلسه را ترک نکنند. هم‌اکنون جزئیات بیشتری درباره رویداد PlayStation Showcase منتشر نشده و همچنین از عناوین بازی‌های حاضر در این رویداد نیز خبر خاصی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود بازی‌هایی مانند نسخه جدید

God of War و نسخه نسل نهمی GTA V را در این برنامه شاهد باشیم. همچنین احتمال حضور بازی‌های مستقلی مانند Stray و Jett: The Far Shore نیز وجود خواهد داشت که فعلا چاره‌ای جز انتظار برای فهمیدنش وجود ندارد!

VR جدید در کار نیست

نکته قابل توجه درخصوص این برنامه این است که شرکت تصریح کرده نسل بعدی واقعیت مجازی پلی‌استیشن (VR PlayStation) معرفی نخواهد شد، اما در عین حال می‌افزاید که تعداد زیادی بازی PS5عالی از توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ در این رویداد وجود خواهد داشت.‌ این یکی از رویدادهای سونی و پلی‌استیشن محسوب می‌شود که از مدت‌ها پیش به تأخیر افتاده است؛ به همین دلیل و برای برگزاری آن، شرکت تصمیم گرفت که از انجام رویدادهای E32021و GamesCom صرف‌نظر کند. آخرین رویداد مربوط به بازی‌ها در‌ ماه ژوئیه پخش شد، اما تمرکز آن روی عناوین کوچک‌تر و گیم‌پلی تازه متمرکز شده بود؛ به همین دلیل هم هست که پلی‌استیشن در وبلاگ خود خطاب به مخاطبان چنین نوشته است: «شما فوق‌العاده صبور بودید و ما از شما سپاسگزاریم. اکنون ما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا آنچه را که روی آن کار می‌کردیم به شما نشان دهیم.»

انتظارات بالا

بسیاری از گیمر‌ها پس از عدم‌حضور سونی در این 2رویداد، بی‌صبرانه در انتظار بودند که ببینند شرکت سونی قصد دارد چه بازی‌هایی را روانه بازار کند؛ بنابراین باید چنین گفت که به‌طور حتم این رویداد می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای شرکت به‌حساب بیاید که پس از کنفرانس مایکروسافت، خودی نشان دهد؛ چرا که به‌وجود آمدن تأخیر ممکن است همراه با کاهش فروش و حتی گردش بسیاری از کاربران پلی‌استیشن به سمت کنسول رقیب یعنی مایکروسافت ایکس‌باکس باشد. به جرأت می‌توان ادعا کرد که با برگزاری رویداد پلی‌استیشن، به انبوهی از پرسش‌ها پاسخ داده خواهد شد و حتی شاید چندین نمایش خوب از بازی‌های مختلف پلی‌استیشن را نیز در آن مشاهده کنیم.

البته باید در کنار تمام این وعده‌ها به یک نکته مهم نیز اشاره کنیم. در برخی موارد شاهد آن بوده‌ایم که درخصوص چنین برنامه‌هایی اغراق‌های فراوانی صورت گرفته و پس از پایان آن، بسیاری از علاقه‌مندان حتی به‌نوعی سرخورده شده‌اند؛ چرا که انتظارشان بیش از آن چیزی که شاهدش بوده‌اند و درباره‌اش شنیده‌اند، بوده است. با این حال شاید غیبت طولانی‌مدت باعث شود که برنامه پیش‌رو کمی جذاب‌تر به‌نظر برسد و در داخلش حرف‌های زیادی برای گفتن وجود داشته باشد. درهرحال بسیار جالب خواهد بود که ببینیم شرکت برای این رویداد چه چیزی را از کیف خود بیرون می‌آورد؛ مخصوصاً برای خط تولید بازی‌های PS5کریسمس.

اخیراً مشخص شده که تاریخ انتشار Horizon Forbidden West به 25فوریه2022موکول شده که بدین‌ترتیب از پنجره اولیه تعطیلات2021خارج شده است. همچنین گفته شده که بازی God of War: Ragnarok نیز برای انتشار در سال2022درنظر گرفته شده است که به‌نظر می‌رسد این یک اجبار باشد. این رویداد قرار است از یوتیوب و سایت توئیچ به‌صورت زنده پخش شود.