۰ نفر

کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 527527
کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

ضریب نفوذ پهن‌باند تا پایان سال۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲درصد آن مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳درصد مربوط‌ به اینترنت پهن‌باند ثابت است و در مقایسه با آمار سال۱۳۹۸، با کاهش روبه‌رو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹، به ۸۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۷۸ رسیده که شامل ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت می‌شود.

اینترنت

این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۸، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند،  ۷۸ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۳  و شامل ۶۸ میلیون مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۹ میلیون مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت بود.

اینترنت

مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت است. این آمار حاکی از آن است که اگرچه ضریب نفوذ پهن‌باند سیار در مقایسه با آمار  ۸۳.۰۵ درصدی در سال ۱۳۹۸ افزایش داشته، اما ضریب نفوذ پهن‌باند ثابت در مقایسه با آمار ۱۰.۸۶ درصدی در سال ۱۳۹۸، با کاهش روبه‌رو شده است.