۰ نفر

برای حفظ سلامتی؛

تلفن همراه را در این مکان‌ها قرار ندهید

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 522276
تلفن همراه را در این مکان‌ها قرار ندهید

امروزه به نظر می‌رسد عملا هیچ‌کس بدون تلفن‌همراه نیست و چیزی که باید به آن توجه داشت این است که طبق تحقیقات انجام‌شده قراردادن تلفن‌همراه در برخی از مکان‌ها به سلامت شما آسیب خواهد رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم،  با آسیب‌های سلامت ناشی از قراردادن تلفن‌همراه در این نقاط آشنا شوید:

جیب پشتی شلوار

قراردادن گوشی تلفن‌همراه در جیب پشتی شلوار به هیچ‌وجه ایده خوبی نیست. تحقیقات نشان داده است گذاشتن تلفن در جیب پشت می‌تواند در گردش خون اختلال ایجاد کند و احساس درد در پاها یا معده را به‌همراه داشته باشد. همچنین به‌گفته دانشمندان، قراردادن تلفن‌همراه در نزدیکی ران یا باسن به‌ویژه به‌مدت طولانی می‌تواند عامل ضعیف‌شدن استخوان‌های ران باشد و در طولانی‌ مدت خطر بروز مشکلاتی مانند شکستگی و پوکی‌استخوان را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است تلفن همراه را در کیف بگذارید تا تماس نزدیکی با بدن نداشته باشد.

جیب جلویی شلوار

این کار به‌ویژه برای آقایان می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا نتایج مطالعات نشان داده است تابش‌های الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند میتواند تأثیر منفی بر کیفیت و کمیت سلول‌های اسپرم مردان داشته باشد و در طولانی ‌مدت باعث ناباروری شود. هر چقدر زمانی که تلفن در جیب جلو قرار داده می‌شود بیشتر باشد سطح تاثیرگذاری و خطر نیز بیشتر می‌شود.

زیر بالش

قراردادن تلفن هوشمند زیر بالش مضرات زیادی برای سلامت دارد. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تلفن‌همراه اشعه لیزری و امواجی از خود منتشر می‌کند که می‌تواند سرطان‌زا باشد. همچنین این امواج در درازمدت بر مغز تاثیر می‌گذارد و باعث بروز سردرد و سرگیجه می‌شود. افزون بر این، نور تابش‌شده از تلفن همراه هنگام روشن‌شدن هشدارها، اختلال در تولید هورمون ملاتونین که تنظیم‌کننده چرخه خواب و بیداری است را به همراه دارد.

نزدیک پوست

هنگام مکالمه با تلفن‌همراه سعی کنید دستگاه خود را حداقل نیم تا یک‌ونیم سانتی‌متر از صورت خود دور نگه‌دارید. دلیلش این است که تماس صورت با تلفن‌همراه، می‌تواند باعث انتقال حجم زیادی از باکتری‌ها به پوست و بروز مشکلات پوستی مانند آکنه شود. این کار همچنین میزان جذب اشعه الکترومغناطیسی در پوست را افزایش می‌دهد.

در کالسکه کودک

برخی از مادران عادت دارند تلفن‌همراه خود را در کالسکه کودکشان قرار دهند. برخی از محققان ادعا می‌کنند این کار کودک را در معرض تابش امواج الکترومغناطیس قرار میدهد و ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات رفتاری از جمله اختلال کم‌ توجهی- بیش‌ فعالی(ADHD) و بروز سرطان در کودکان خردسال شود.