۰ نفر

فروش بیش از ۴.۵میلیون دستگاه از هوآوی Mate۴۰Pro در چین

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 503261
فروش بیش از ۴.۵میلیون دستگاه از هوآوی Mate۴۰Pro در چین

گوشی هوشمند هوآوی Mate 40 Pro موفق شد فروش بیش از 4.5 میلیون دستگاه را ثبت کند. این دستگاه مجهز به پردازنده کرین 9000 و بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در دنیا است و با توجه به قیمت بالا، فروش خوبی را تجربه کرده است.

هوآوی گوشی هوشمند پرچمدار Mate 40 Pro خود را در پاییز سال گذشته عرضه کرد. در ابتدای کار، میزان تقاضای مشتریان بیشتر از عرضه بود و هوآوی کمبود دستگاه برای تامین نیاز و درخواست‌های خریداران را نیز تجربه کرد؛ خرید این گوشی پرچمدار در زمان عرضه، کار ساده‌ای نبود.

در حال حاضر میزان و حجم واقعی فروش هوآوی Mate 40 Pro مشخص شده است. QuestMobile که یکی از سرویس‌های معتبر آماری در چین است که لیست محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار چین را منتشر کرد؛ هوآوی Mate 40 Pro با 4.51 میلیون دستگاه فعال در بازار چین موفق به ثبت رکورد تازه‌ای شده است.

اما دلیل موفقیت هوآوی Mate 40 Pro چیست؟ دلیل اصلی این است که این گوشی پرچمدار هوآوی در واقع مجموعه‌ای از برترین‌های ممکن در هر بخش را در خود جای داده است. پردازنده این گوشی اولین پردازنده موبایل با معماری 5 نانومتری در دنیا است که بلافاصله بعد از عرضه در رتبه 1 بهترین پردازنده‌های موبایل دنیا قرار گرفت. این پردازنده کرین 9000 است که کاملا توسط خود هوآوی طراحی شده است.

4

به غیر از پردازنده، دوربین این سری گوشی نیز بلافاصله بالاترین امتیاز را در رده‌بندی بهترین دوربین گوشی همراه به‌دست آورده و در حال حاضر جایگاه اول و دوم را در اختیار دارد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و در مدل‌های مختلف تا 5 دوربین و یک سنسور را در درون خود جای داده است. همچنین این دستگاه به دوربین سلفی 13 مگاپیکسل تجهیز شده که می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند.

در باغی حوزه‌ها نیز از بهترین امکانات ممکن در این گوشی استفاده شده است.  این دستگاه دارای تاییدیه استاندارد IP68 بوده و ضد آب و گرد و غبار است. هوآوی Mate 40 Pro مجهز به نمایشگر 6.67 اینچ بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 94.1 درصد است که یکی از کوچک‌ترین حاشیه‌ها در نمایشگر موبایل را ارائه می‌دهد.

گوشی هوآوی Mate 40 Pro قدرت خود را از باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی دریافت کرده و از فناوری شارژ سریع فوق‌العاده 66 وات هم پشتیبانی می‌کند. البته در کنار این فناوری، از فناوری شارژ سریع بی‌سیم 50 وات و شارژ معکوس 5 وات هم استفاده شده است.

البته هنوز آمار فروش کلی هوآوی Mate 40 Pro در سراسر جهان مشخص نشده، اما بر اساس نتایج منتشرشده توسط کارشناسان IDC، بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان با رشد همراه بوده است.

فروش کل در سه ماهه چهارم سال 2020، معادل 385.9 میلیون واحد بوده که چیزی در حدود 4.3 درصد بیشتر از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه ماهه چهارم سال 2019 است. همچنین برای کل سال 2020 میلادی، گوشی‌های هوشمند 5.9 درصد کمتر از سال 2019 به فروش رسیده است.