۰ نفر

گجت‌های جذاب ۲۰۲۰ را بشناسید

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
کد خبر: 414806
گجت‌های جذاب ۲۰۲۰ را بشناسید

پیش‌بینی می‌شود که در سال جدید میلادی تحولات مهمی در دنیای فناوری اتفاق بیفتد و ابزارهای تکنولوژی حتی بیشتر از گذشته وارد زندگی‌مان شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، هر چند مدتی از نمایشگاه سالانه فناوری CES2020 گذشته است اما هنوز بحث‌ها درباره آن ادامه دارد. این نمایشگاه که هر سال در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، تبدیل به یکی از مهم‌ترین میعادگاه‌های عاشقان گجت‌ها شده است. هر سال گجت‌های مصرفی جذاب این نمایشگاه، آینده را به کاربران نشان می‌دهند و مشخص می‌کنند که در سال‌جاری میلادی باید در انتظار چه اتفاق‌هایی بود. سایت انگجت به همین‌خاطر سراغ هیجان‌انگیزترین فناوری‌هایی که احتمالا در ۲۰۲۰ سروصدا می‌کنند رفته است. در این فهرست دستگاه‌هایی وجود دارد که برای راحت‌تر شدن زندگی روزمره ساخته شده‌اند و البته فناوری‌هایی نیز وجود دارد که بعضی‌ها می‌گویند بیشتر جنبه پز دادن از سوی دارنده را دارد.

بهترین فناوری برای کم‌توان‌ها

Phonak Virto Black 

فناوری‌های شنیداری در نمایشگاه CES امسال نقش مهم و پرقدرتی داشتند، اما Phonak با یک پیشنهاد هیجان‌انگیز با نام Virto Black به میدان آمده بود. Virto Black یک سمعک خوب و کاربردی است اما چیزی که ما را تحت‌تأثیر قرارداده تعادل بین زیبایی ظاهری و کاربرد راحت آن است. این وسیله علاوه بر کمک به شنوایی افراد کم‌شنوا، توانایی پخش بلوتوث، برقراری تماس و ارتباط وسیله جانبی شنوایی از راه دور هوشمند Roger را دارد. Virto Black باعث می‌شود که زندگی برای شما بیش از انجام اهداف اولیه باشد و این دقیقا کاری است که همه فناوری‌های خوب انجام می‌دهند. با این گجت می‌توان صداهای محیط را حتی در میان نویز و شلوغی ۱۰برابر بهتر از حالت عادی شنید.

بهترین محصول دیجیتال سلامت و تناسب اندام

Withings ScanWatch

این ساعت شاید شبیه به یک ساعت آنالوگ باشد اما Withings ScanWatch واقعا وسیله‌ای است برای تحت نظر گرفتن مداوم سلامتی شما. سنسور ضربان قلب موجود در این ساعت حالت شما را تحت نظر می‌گیرد و اگر قلب شما حرکت غیرمعمولی داشته باشد از شما می‌خواهد که علائم حیاتی‌تان را با برنامه ECG بررسی کنید. 

همچنین می‌تواند شرایط خواب شما را دنبال کرده و به‌دنبال نشانه‌های خواب آپنه با یک حسگر داخلی به نام SpO2 باشد. وسیله‌ای که همه این مزایا را داشته باشد، به‌نظر خوب می‌رسد اما قابلیت شارژ تا 30روز آن را شایسته عنوان بهترین محصول دیجیتال مراقبت سلامت و تناسب اندام می‌کند.

بهترین محصول خانگی متصل

Weber Connect Smart Grilling Hub

با استفاده از این وسیله شما می‌توانید از خانه به حیات خلوت متصل شوید. Weber Connect Smart Grilling Hub باعث می‌شود پیش از آنکه برای به‌روز کردن جشن‌های باربیکویی به خرید یک اجاق جدید احتیاج پیدا کنید، گاز یا زغال سنگ کباب شما کمی باهوش‌تر شود. این وسیله 4سنسور دما دارد که اطلاعات را به برنامه‌ای که روی گوشی شما نصب است برمی‌گرداند. شما از آنجا می‌توانید دمای محیط گریل و همینطور چندین مدل گوشت متفاوت را به‌طور همزمان زیرنظر بگیرید. این برنامه حتی می‌تواند شما را در هر پله از مراحل آماده‌سازی‌ و زمان برآورد شده پخت راهنمایی کند که باعث می‌شود هنر آشپزی شما بروز کند.

بهترین استارتاپ 

Hydraloop 

این وسیله فقط یک وسیله دکوری مدرن در منزل شما نیست، بلکه یک سیستم تصفیه آب بسیار پیچیده است. به محض اینکه آن را در منزل نصب کنید، بخش خروجی فاضلاب را به‌خود اختصاص می‌دهد و از 6روش تصفیه گسترده برای استرلیزه کردن آب استفاده می‌کند که می‌تواند در دستشویی، ماشین لباسشویی، استخر و حتی باغچه استفاده شود.. سازنده Hydraloop ادعا می‌کند با استفاده از این دستگاه یک خانواده چهارنفره سالانه ده‌ها هزار لیتر آب صرفه‌جویی می‌کنند که نه‌تنها برای جیب آنها مناسب است که برای کره زمین نیز الزامی است.

بهترین گجت پوشیدنی

Olive Smart Ear

این دستگاه در واقع سمعکی است که ظاهر آن شبیه به یک هدفون بی‌سیم است و به این ترتیب شرم و خجالت ناشی از پوشیدن یک سمعک پشت گوشی و مشخص را از بین می‌برد. گرچه Olive Smart Ear مقرون به صرفه‌تر از یک سمعک شنوایی است اما می‌تواند کاربردهای دیگری نظیر پخش موسیقی، حالت‌های مختلف شنوایی و تلفن بی‌سیم نیز داشته باشد. برخلاف هدفون‌های بی‌سیم معمولی، این سمعک به‌صورت تکی به فروش می‌رسد بنابراین آن را باید در یک گوش خود قرار دهید تا بهتر بشنوید.

بهترین محصول نمایش خانگی

Dolby Vision IQ

این صفحه نمایش خانگی هوشمند هرآنچه برای زندگی روزمره لازم است را دارد. برخی از ما ترجیح می‌دهیم یک نمایش یا فیلم فوق‌العاده را در اتاق تاریک تئاتر تماشا کنیم، اما خب مقدور و در دسترس نیست. به‌نظر می‌رسد این تلویزیون برای هر فضایی که شما در آن قرار دارید بهترین است. Vision IQ همچنین انواع مختلف محتوا مانند برنامه‌های ورزشی، مستند‌ها یا فیلم‌های بلند را با تنظیماتی ارائه می‌دهد که به بهترین وجه با محتوا مطابقت دارد. در حقیقت این تکنولوژی صفحه نمایش است که تجربه هر فرد را در استفاده محصولات نمایش خانگی بهتر می‌کند.

غیر منتظره‌ترین محصول

Sony Vision-S concept car

شرکت سونی چندین سال محصول مهمی را در نمایشگاه عرضه نکرده بود. با حضور این شرکت در نمایشگاه امسال، مانند دوره‌های قبل همه انتظار داشتند تا آنها با یک محصول الکترونیکی مانند تلویزیون‌های جدید، بلندگوها یا شاید یک تلفن هوشمند به روی صحنه بیاید اما آنها در مقابل چشمان جمعیت بهت‌زده یک ماشین مفهومی Project-S را رونمایی کردند. پیش از این شایعه شده بود که شرکت سونی قصد دارد در این نمایشگاه کنسول بازی پلی‌استیشن5 را به نمایش درآورد، ولی در نهایت یک خودروی مفهومی ارائه کرد.  عجیب این بود که تا این زمان توانسته بودند ساخت چنین خودرویی را از همه پنهان کنند.

 البته این ماشین از آن دسته خودروهایی نیست که شما قادر به خرید آن باشید اما یک نمایش شگفت‌آور از اعتماد به نفس در فناوری و نرم‌افزار شرکتی است که Walkman و PlayStation را برای شما به ارمغان آورده است.

بهترین روبات یا پهپاد

Zero Zero Robotics V-Coptr Falcon

این پهپاد شبیه سایر پهپادها نیست.V-Coptr Falcon مدل به‌روز شدهbi-copter است که نه‌تنها جالب‌تر به‌نظر می‌رسد که حتی قادراست 50دقیقه در آسمان پرواز کند؛ یعنی 20دقیقه بیشتر از سایر رقبا. این پهپاد 2دوربین جلویی دارد برای جلوگیری از موانع و یک دوربین اصلی 12مگاپیکسلی در یک گنگال سه‌محوره برای فیلمبرداری 4K. برای فیلمبرداری‌های سینمایی نیز ویژگی‌های خودکار و قابلیت برنامه‌ریزی و مسیریابی دارد.

بهترین محصول بازی و سرگرمی

Razer Kishi

 تعداد زیادی بازی هوشمند با کنترل‌های لمسی عالی وجود دارد. اما بعضی وقت‌ها شما به دقت زیاد و کاملی احتیاج دارید؛ چیزی که فقط با حرکت دادن شاسی و فشردن دکمه امکان دارد. برای بازی کردن، شما دلتان حتما چیزی مانند کنترل‌کننده Razer’s Kishi را می‌خواهد. این محصول که با مشارکت Gamevice ساخته شده است، مستقیما به گوشی آیفون یا اندروید شما متصل می‌شود (بلوتوث نمی‌شود) تا وجود تأخیر را تاجای ممکن کم کند. ما فکر می‌کنیم این یک همراه ایده‌آل برای بازی‌های چند نفره آنلاین مانند Fortnite و دنیای در حال رشد سرویس‌های پخش بازی مانند xCloud و Stadia است. بیش از 20هزار نفر امسال در بخش انتخاب مردمی رأی داده‌اند که خب برنده این بخش کسی نبود جز: Razer Kishi. با بیش از 5هزار رأی که نماینده 21درصد مجموع آرا بود. وقتی مقام دوم این بخش با هزار رأی انتخاب شده است دیگر درباره بهترین بودن Razer Kishi بحثی نیست. به این شرکت باید تبریک گفت.