۰ نفر

ماراتون برنامه‌نویسان تلفن همراه در دانشگاه شریف

۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 382063
ماراتون برنامه‌نویسان تلفن همراه در دانشگاه شریف

هفتمین دوره ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه روز پنجشنبه، ۲۸ شهریور ماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را آغاز کرد و تا روز ۳۰ شهریور ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از گذشت حدود سه ساعت از شروع مسابقات، سالن برگزاری این ماراتون پر از همهمه و شرکت کنندگانی بود که تنها دغدغه‌شان تکمیل طرح ایده اولیه برای گذر از مرحله اول توسط برگزارکنندگان این ماراتون بود.

روزی طلب، دبیر اجرایی هفتمین دوره ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه در خصوص روند اجرایی مسابقات گفت: این رویداد با هدف پیدا کردن افراد مستعد در حوزه برنامه‌نویسی و متصل کردن‌ آن‌ها به بازار کار برگزار می‌شود. روند برگزاری مسابقات به این شکل است که چند ماه قبل از شروع مسابقات، کمیته ارتباط با صنعت تشکیل می‌دهیم و در جلسه‌ای شرکت‌های فعال در این حوزه را دعوت و چالش‌های اصلی مسابقه را انتخاب می‌کنیم؛ البته قصد داریم چالش‌های ارائه شده در این مسابقه با بازار کار مرتبط باشد تا بعد از آن، گروه‌های برتر مستقیما به شرکت‌های فعال در این زمینه که از حامیان مسابقه نیز هستند، متصل شوند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات حدود ۷۰۰ نفر ثبت نام اولیه داشتند که با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش‌ توانستیم فقط ۳۰۰ نفر را پذیرش کنیم؛ در حال حاضر در حدود ۱۰۰ تیم در حال کار روی ایده‌هایشان هستند و هیچ شرایط خاصی برای ثبت نام اولیه نداشتیم و تنها معیارمان ایده‌های اولیه‌ای بود که برای ما ارسال می‌کردند؛ در این مسابقات از حدود ۱۶ استان از جمله تهران، یزد، خراسان رضوی و همدان و از رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال و درگروه های دو الی چهار نفره حضور دارند.

دبیر اجرایی هفتمین دوره ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان ۴۸ ساعت فرصت دارند که یک نسخه اولیه اپلیکیشن موبایل را تحویل تیم داوری دهند و بعد از این حدود ۱۵ تیم برتر برای ورود به مرحله دوم که شنبه شروع می‌شود، انتخاب می‌شوند و در مرحله دوم باید اپلیکیشن‌هایشان را معرفی کنند و در آخر با امتیازگیری رتبه‌بندی تیم‌ها مشخص می‌شود.

روزی طلب تصریح کرد: تمام تجهیزات لازم برای شرکت کننده‌ها به عهده خودشان است، اما وعده‌ای غذایی و خوابگاه توسط مسئولان اجرایی مسابقات برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: جوایز این مسابقه برای سه تیم اول است که برای تیم اول 10 میلیون تومان، تیم دوم سه میلیون تومان و تیم سوم دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است.  

ma9ubNvPOt9P

در بخش دیگری از این ماراتون با چند گروه از شرکت کنندگان در ارتباط با چگونگی شرایط کلی مسابقات گفت‌وگویی انجام شد که گروه اول اظهار کردند: «امسال دومین سالی است که در مسابقات شرکت می‌کنیم و سال گذشته هم جزو تیم‌های برتر بودیم؛ در این مسابقات بعد از ثبت نام، یکسری ایده به ما می‌دهند که با توجه به ایده‌ها تا ۴۸ ساعت فرصت داریم روی ایده‌ها کار کنیم و اگر داورها تایید کنند مرحله اول مسابقه تمام می‌شود و حدود ۱۵ تیم برای مرحله بعد انتخاب ‌می‌شوند، سپس از بین آنها هر کدام که بهتر باشد به عنوان تیم برتر انتخاب می‌شوند. هدف گروه ما از شرکت در این مسابقه این بود که ببینیم آیا می‌توانیم در این دو روز توانایی‌های خود را بسنجیم و بتوانیم ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنیم؟

ایده ما در ارتباط با یک نرم‌افزار حسابرسی است که به صورت ماهانه تمام فعالیت‌های حسابداری یک شخص را که شامل پرداخت قبوض و ... است، انجام دهد.

 کسانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند اکثرا فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستند .

تنها مشکل اینجا از نظر گروه ما شلوغ بودن و کوچک بودن مکان است که باعث شده ما خیلی راحت نباشیم.»

گروه بعدی در این گفت‌وگو با اشاره به ناراضی بودنشان از کوچک بودن مکان مسابقه، گفتند: «مسابقات روند خوبی دارد، به این صورت که ابتدا گروه‌ها جمع می‌شوند و ایده‌پردازی می کنند و سپس قسمت عملی کار را شروع می‌کنند و ایده شان را کامل کرده و کارشان را ارائه می‌دهند و پس از تایید داوری،‌جوایزی به سه گروه اول اهدا می‌شود. گروه ما سال گذشته هم شرکت کرده است، اما به دلیل نداشتن آشنایی کامل، امسال با قدرت بیشتری در مسابقات شرکت کردیم.

ما در این مسابقات سه روز قرنطینه هستیم و حق بیرون رفتن از این مکان را نداریم؛ هدف ما تولید یک اپلیکیشن با کیفیت است؛ چون یکسری کمبود در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد و ما قصد داریم این کمبودها را جبران کنیم. در برنامه ما مناطق مختلف با استفاده از هوش مصنوعی به گردشگران معرفی می‌شوند تا بتوانند از کالا و خدمات داخل ایران استفاده کنند و سفر خوشی را داخل ایران داشته باشند.»

گروه بعدی که برای دومین بار از استان تبریز در این مسابقات شرکت کرده بودند، در این گفت‌وگو گفتند: «سال گذشته به دلیل عدم آشنایی کامل با روند مسابقات نتوانستیم جزو تیم‌های برتر باشیم، اما امسال با استفاده از تجارب قبلی امیدواریم هدفمند جلو برویم و مهم‌ترین انگیزه ما از شرکت در این مسابقه به جز بحث مالی،‌ رتبه آوردن بین تمام کدنویسان تلفن همراه و مطرح شدن در سطح کشور است و برای گروه ما مطرح شدن در سطح کشوری خیلی با ارزش‌تر از جوایز این مسابقه است.

ایده ما در حوزه تبلیغات و کسب و کار است، چون در بازار کار تمام تولیدکنندگان نیاز دارند قبل از تولید محصول‌شان بدانند که محصولشان فروش خواهد داشت یا خیر و یا مشتری چه چیزی از تولیدکننده انتظار دارد و ما ایده‌مان در این خصوص است.»

SI2CSBg6tuoZ

حال باید دید بین این گروه‌های سخت‌کوش، کدام گروه و با چه ایده‌ای برنده این ماراتون می‌شود؟